Google AdWords přibude konkurence, Amazon připravuje vlastní PPC systém

26. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Na trh s online reklamou brzy vtrhne nový významný hráč. S vlastním PPC systémem chce totiž brzy přijit společnost Amazon. A podle odborníků není bez šance.

Společnosti Google a jejímu systému AdWords by měla brzy přibýt konkurence. S vlastním PPC systémem chce totiž přijít firma Amazon, která by ráda celý systém otestovala ještě letos ve zkušebním provozu. Informaci přinesl Wall Street Journal. Odborníci sice upozorňují, že pozice Google je v oblasti PPC reklamy velice silná, zároveň však připouští, že Amazon není bez šance ukrojit si nějaký významnější podíl.

Amazon má výhodu v uživatelských datech

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Společnost Amazon, jejíž jméno skloňovala česká média v poslední době hlavně kvůli stavbě skladu u Brna, se rozhodla konkurovat Googlu v oblasti online reklamy. Firma Amazon totiž připravuji vlastní PPC systém. Do konce roku by systém měl začít fungovat ve zkušebním provozu. Amazon plánuje nahradit vlastním systémem nejprve reklamy AdWords na svých stránkách a posléze ho rozšířit i na další weby.

MM 25 baliček

Podle odborníků má Amazon reálnou šanci ukrojit si nemalý díl z koláče reklamních příjmů, které v současnosti činí u Googlu okolo 50 miliard dolarů ročně. Konkurovat Google AdWords sice podle nich může vypadat na první pohled jako nesmysl, na druhý pohled však vstup Amazonu do reklamního průmyslu už smysl dává.

Amazon má k dispozici neuvěřitelné množství uživatelských dat, se kterým může pracovat. Už několikrát ukázal, jak silný tah na branku dokáže ve svém byznysu mít. Umím si velmi reálně představit, že už koncem roku nasadí vlastní reklamní systém na svých projektech, kde nahradí právě Google. Zda se ale Amazonu povede vytvořit skutečnou konkurenci AdWords, nelze nyní říci. Nezapomínejme, že za AdWords stojí největší vyhledávač světa a mnoho let vývoje, uvedl serveru Podnikatel.cz Petr Pluháček z agentury Dobrý web. Google sice disponuje daty o tom, co lidé vyhledávají, ale Amazon ví, co lidé nakupují. Pokud tato data dokáže ve své nové reklamní síti dobře využít, a upřímně nevidím důvod, proč by se mu to nemělo podařit, může mít velmi dobré vyhlídky s celým trhem slušně zahýbat. Navíc by mohl vlastníkům reklamních ploch nabídnout lepší podmínky než Google, čímž by si zajistil rychlé rozšíření své sítě, připojil se Vojtěch Kadlec, konzultant agentury RobertNemec.com.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).