Podnikatelé dostali od finanční správy 14denní bezsankční lhůtu, ve které mají čas přejít k jinému dodavateli a začít znovu řádně evidovat.
Klienti E.E.T. One se nemusí 14 dní obávat sankcí
Když na konci června oznámila firma E.E.T. One, a.s., která nabízela pokladní systémy pod názvem eet1, že je v insolvenci, způsobila tím mezi svými klienty nemalý šok. Ještě větší šok ale klientům přinesl chorvatský dodavatel softwaru pro firmu E.E.T. One firma Span, která včera vypnula připojení všem zákazníkům. Ti tak ztratili možnost řádně evidovat, přestali plnit požadavky zákona o evidenci tržeb a hrozily jim tak pokuty.
Finanční správa dnes ale uvedla, že postiženým podnikatelům poskytne 14denní bezsankční lhůtu na vyřešení problému tak, aby byli schopni tržby dále řádně evidovat. Finanční správa na vzniklou situaci pohlíží jako na poruchu pokladního zařízení, proto nebude těmto poplatníkům za porušení evidenční povinnosti po tuto dobu udělovat pokuty,
doplnila Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
Čtěte také: Postihne vás u #EET výpadek internetu či porucha pokladny? Chystejte si důkazy
Tržby musí evidovat v offline režimu
Poplatníci tak mohou dále ve své podnikatelské činnosti pokračovat, aniž by byli sankcionováni. Neznamená to ovšem, že mohou evidenci tržeb zcela ignorovat. Tržby musí evidovat i nadále, jen je nemusí ihned online posílat finanční správě. Po zprovoznění systému pro evidenci tržeb jsou tito poplatníci povinni zaslat datové zprávy o evidovaných tržbách dodatečně, mohou tak ale učiniti i jednou sumární částkou.
Čtěte více: Budete mít problémy se zařízením na #EET? Údaje půjde poslat v agregované podobě
Už při oznámení insolvence firma E.E.T. One nabídla svým zákazníkům přechod ke konkurenci. Zákazníky získá Dotykačka. Přechod je ale časově omezen do konce července.
Čtěte více: První velký dodavatel #EET pokladních systémů končí. Je v insolvenci