Pozor na web, který imituje službu spojenou s Českou poštou

16. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Aktualizováno: Doplněno vyjádření České pošty a ČP Cloud (17. 8. 2016 20:54)
To, že nějaký web využívá logo České pošty a odkazuje se na ní, ještě neznamená, že s ní má něco společného.

Pokud se rozhodnete pro cloudové řešení vaší korespondence, dejte si pozor, abyste nesedli na lep různým nabídkám. Před pár dny se například objevila nabídka, která odkazuje na službu ČP Cloud a Českou poštu. S ní však nemá už nic společného a pošta již proti webu podniká právní kroky.

Pozor na podnikavce

Již řadu měsíců mohou nejen podnikatelé využívat několik služeb, které umožňují rozesílání klasické korespondence skrze internet. Stačí zaregistrovat, napsat v textovém editoru dopis, převést ho do PDF a odeslat prostřednictvím vybrané služby. Ta pak zprocesuje všechno ostatní. Dopis vytiskne, vloží do nadepsané obálky, doručí, ale také archivuje. Podnikatel tak nepotřebuje tiskárnu, papíry, ani čas jít s dopisem do schránky nebo v případě doporučené zásilky na poštu. Tyto služby nabízí například Listonoska.cz nebo ČP Cloud. Druhá jmenovaná byla služba provozovaná ve spolupráci s Českou poštou.

Čtěte více: Vyzkoušejte cloudové řešení vaší korespondence. Šetří čas i peníze

Na internetu se nyní objevila takřka identická nabídka, jako má ČP Cloud, která dokonce využívá i obrázky nebo texty z originální služby. Jde o stránky Malapostovnikancelar.cz. Podle vyjádření zástupců ČP Cloud jde o web firmy a slouží jako tzv. landing page pro online kampaň na cílovou podnikatelskou skupinu. 

Originální web ČP Cloud

Web Malapostovnikancelar.cz

Jenže ani firma ČP Cloud již s poštou nespolupracuje. Na webu se přitom uživatelé mimo jiné dočtou, že služba s Českou poštou spolupracuje. To však není pravda a pošta s touto stránkou nemá nic společného. O tomto webu víme. S Českou poštou nemá nic společného a činíme právní kroky, abychom tomuto jednání zamezili, potvrdil serveru Podnikatel.cz Matyáš Vitík, mluvčí České pošty.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).