Registrační pokladny střídá online registrace tržeb živnostníků

30. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Efektivitu výběru daní by mohla namísto plánovaných registračních pokladen zajistit online registrace tržeb živnostníků. Nejdříve v roce 2016.

Online registrace tržeb by měla fungovat jako počítačové rozhraní, které umožní reportovat o tržbách jednotlivých podnikatelů. Nahradit by měla původně plánované registrační pokladny, jejichž pořízení je příliš nákladné. Ministerstvo financí se tak nechalo inspirovat v Chorvatsku, kde se podobný systém pro kontrolu příjmů a plateb daní podnikatel osvědčil.

Čtěte také: Už jste ve firmě upravili společenské smlouvy dle zákona? Čas na změnu se krátí


Autor: 258398

Podle slov náměstkyně ministra financí Simony Hornochové by online registrace tržeb mohla fungovat od roku 2016. V tuto chvíli se pracuje na přípravě tendru na dodání potřebného softwaru. Jeho nákup chce ministerstvo financí pokrýt z peněz z Evropské unie.

Čtěte také: Začínají se posílat složenky k dani z nemovitostí. Čtěte, dokdy a jak daň platit

Výnosy z efektivnějšího výběru daní budou podle odhadů ministerstva činit jednotky až deset miliard korun. S takovým navýšením příjmů by byl úřad spokojený, hodnotí Hornochová.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).