Vyzkoušeli jsme Lidl e-shop. Je přehledný a návykový

18. 9. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Lidl.cz, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Aktualizováno: Doplněny informace k platební bráně a spuštění
Velký kus z letošní vánoční e-commerce si bezpochyby ukousne Lidl se svým e-shopem. Využili jsme uniklých hesel a zkusili si něco objednat.

Pouze pro zaměstnance a v testovacím režimu. Alespoň tak prozatím funguje nový e-shop Lidlu dostupný na adrese lidl-shop.cz.

Jenže v minulém týdnu se v médiích prohnala zpráva o tom, že na sociálních sítích a na internetu se šíří hesla, která jsou platná a přes která si může objednat zboží prakticky kdokoli.

Vypustil Lidl hesla záměrně?

Podle názvu uniklého uživatelského jména to spíš vypadá na neoficiální test Lidlu, který si tak může jednoduše zjistit, jak velký hlad a zájem je o jeho e-shop a podle internetových diskuzí to vypadá, že velký. 

Server Podnikatel.cz využil uniklé heslo a do systému se přihlásil a na zkoušku vytvořil objednávku. E-shop je překvapivě velmi přehledný. Na svém úvodu upozorňuje na aktuální spotřební zboží v akci. To lze objednat za naprosto shodnou cenu jako v obchodě. Ranní fronta a objíždění jiných poboček se tak stane již brzy minulostí. Lidé si nakoupí všechno akční zboží z pohodlí domova.

Kromě běžného zboží jsou v nabídce i produkty, které už Lidl v obchodech aktuálně nenabízí, ale přesto je do nabídky pravidelně zařazuje. Zákazník tak může nakoupit i zpětně zboží, které si v akčních nabídkách vyhlédnul a týdenní akci nestihl. 

Čtěte také: Lidl spustil pilotní provoz svého e-shopu, podívejte se, jak vypadá

Doprava je za 59 Kč, nad 1000 korun zadarmo

Jednotlivé produkty jsou pak zařazeny do přehledných kategorií a ty se dále mohou filtrovat podle vybraných kritérií. Za dopravu zákazník nezaplatí nic v případě, že jeho objednávka bude minimálně za 1000 Kč. Pokud na takovou hodnotu nedosáhne, je pak doprava za 59 Kč. 

Lidl své objednávky vyřizuje rychlostí blesku. Nové distribuční centrum funguje na jedničku a emailová notifikace o vytvoření objednávky přichází prakticky okamžitě. Po předání dopravci pak následuje i elektronická faktura. 

Dopravu zajišťuje pro Lidl dopravce PPL a zde je první kámen úrazu. Jak serveru Podnikatel.cz prozradila operátorka společnosti PPL, dopravce natahuje automaticky informaci o zásilce do svého systému, a to i v případě, že balík ještě není fyzicky na skladě. 

V testovacím režimu to selhalo na informacích o balíku a jeho fyzické přítomnosti

V našem případě se přesně toto stalo. Podle informací z emailové objednávky od Lidlu můžeme sledovat zásilku přímo na stránkách PPL, jenže v našem případě byla objednávka i druhý den stále na svozovém depu. Jenže PPL balík od Lidlu stále neměl, i když informace o něm už ano. To je ostatně problém, na který Lidl ve svém testovacím režimu upozornil. Není zde totiž zaručeno, že nákup bude fungovat na 100 %, proto ani Lidl nákup v testovacím módu zatím oficiálně nedoporučuje

Aktualizace 20.9.: Lidl shop byl již spuštěn pro širokou veřejnost, nakupovat již může každý a bez hesla. 

I přesto si může po zadání uniklého hesla vytvořit uživatelský účet na Lidl e-shopu prakticky kdokoli. Na identifikační čísla zaměstnanců není omezen. Proto je zde opět další otazník, zda uniklá hesla nebyla vypuštěna záměrně. 

Co stojí za zamyšlení v případě Lidl e-shopu, je platba. Ta může být realizována i prostřednictvím platební karty. V případě 3D Secure je zákazník přesměrován na prostředí své banky, pokud ale platební karta zabezpečení 3D Secure nemá, zákazník vypisuje údaje o své platební kartě pouze do prostředí Lidl e-shopu, což může některé zákazníky odradit. Podle mluvčí Lidlu Zuzany Holé je však platební brána vnořena přímo do stránek Lidl eshopu: Zadávání údajů platebních karet probíhá výhradně v prostředí poskytovatele platební brány, společnosti Wirecard AG. Platební brána je vloženým prvkem (tzv. iframe) našich stránek a veškeré zadané údaje jsou zpracovávány společností Wirecard AG, řekla serveru Podnikatel.cz Holá. 

skoleni_8_1

Ostatní mohou volit možnost dodání zboží na dobírku. Ta je ale zpoplatněna. Stojí 29 Kč. 

A jak to na Lidl e-shopu vypadá? Podívejte se na fotogalerii 

Distribuční centrum Lidl e-shopu

Oficiální galerie Lidl e-shopu

Další redakční tip

Podívejte se do pracovního zázemí Lidlu a na jeho prodejnu nové generace

Počátky Lidlu sahají až do 30. let minulého století. Na českém trhu působí už od roku 2003. Historie Lidlu začala v německém Heilbronnu, kde byl založen velkoobchod s potravinami a jiným sortimentem. Celý článek

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).