S rostoucím zájmem o nakupování na internetu roste také zájem o poštovní služby. Pokud nejsou řádně poskytovány, je možné je reklamovat. Jaký je nejlepší postup?
Doručovacích společností je v České republice hned několik. Internetové obchody, ale posléze i online zákazníci si proto mohou vybírat. Pokud však nejsou s nabízenými službami spokojeni, měli by se ozvat.
Reklamace poštovních služeb
Jak uvádí spotřebitelský server dTest, v případě pochybení poštovního doručovatele a nevykonání řádného doručovacího pokusu, např. není-li zanechána poštovní výzva, je doporučováno podat reklamaci nedoručené zásilky. S tou je možné obrátit se na kteroukoli pobočku poštovního doručovatele.
Pokud zůstane podaná reklamace nevyřízená nebo nebude klientovi vyhověno, doporučuje dTest následně kontaktovat Český telekomunikační úřad. Adresát by se měl obrátit na Český telekomunikační úřad s návrhem na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu,
uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Takový návrh by měl být podán nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. V případě, že není lhůta dodržena, právo uplatnit námitku zaniká. Další možností je také obrátit se na advokáta, který může podat návrh na určení neplatnosti doručení, které by soud dokazoval,
uzavírá Hekšová.