Bankovní identita přichází s novou službou. Poskytuje možnost podepisování elektronických dokumentů.
Zaručený elektronický podpis dokumentů prostřednictví bankovní identity je možný použít bez nutnosti instalace či stažení jakékoli aplikace. Stačí využít právě jen bankovní identitu.
Bankovní identita nabízí jen zaručený elektronický podpis. Pro kvalifikovaný elektronický podpis je nutné využít jiné způsoby.
Jaké dokumenty lze podepsat bankovní identitou?
Podepsat lze většinu dokumentů v soukromoprávní oblasti, typově např. přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, pověření, souhlas, osvědčení, výpověď smluv apod. Pro podpis dokumentu, který potřebujete poslat úřadům, musíte zatím využít pouze uznávaný podpis.
Když je dokument podepsán elektronicky, musí ho protistrana akceptovat?
Způsob podpisu dokumentů je vždy na oboustranné dohodě. Doporučujeme se s druhou stranou domluvit, aby souhlasila s elektronickou formou dokumentu. Podpis zaručeným elektronickým podpisem poskytuje všem zúčastněným vyšší právní jistotu než prostá kopie dokumentu s ručním podpisem.
BankID a novou službu pro elektronický podpis podporují v tuto chvíli tyto banky: Air Bank, Creditas, ČS, ČSOB, Fio Banka, KB, Moneta, Raiffeisen Bank, UniCredit.