Způsobů, jak vyřešit daňové povinnosti, je hned několik. Mezi ten nejvíce nepraktický patří složenka. Tu většinou vyhlíží v květnu ti, kterých se týká daň z nemovitých věcí. Tento způsob je spojen nejen s vyčkáváním, ale také je třeba ještě složenku uhradit. Jde to ale, co se daně z nemovitých věcí týká, mnohem snadněji. Už nějaký ten rok.
Počínaje rokem 2016 zavedla Finanční správa ČR možnost platby daně z nemovitých věcí prostřednictvím soustředěné inkasní platby obyvatelstva (SIPO). Zájemce o tento způsob placení odevzdá nejpozději do 31. ledna zdaňovacího období svému správci daně „Oznámení o placení daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO“ spolu se spojovacím číslem SIPO. V daném roce a dále se už nebude muset o nic starat, jeho daňová povinnost i při změně výše daně bude hrazena zcela automaticky.
Jak upozorňuje finanční správa na twitterovém profilu, oznámení nově můžete správci daně podat prostřednictvím aplikace MOJE daně.
V online finančním úřadě najdete mimo jiné také informace ohledně způsobu placení daně z nemovitých věcí. Zde si můžete ve své DIS+ zkontrolovat, zda máte správně uvedenou doručovací adresu. Pokud zjistíte, že je chybná, tak přes obecnou písemnost nahlásíte aktualizaci doručovací adresy. Obecná písemnost je dostupná v DIS+ v sekci Formuláře → Nový elektronický formulář → Obecné písemnosti→ Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR.