Provozovatelé restaurací a hospod nižší zájem kvůli zdražování zatím nepociťují. Češi si návštěvu svého oblíbeného podniku neodpustí.
Ukázal to průzkumu společnosti Qerko, do kterého se zapojilo 2500 uživatelů aplikace. Z průzkumu vyplývá, že zákazníků neubývá a polovina z nich navíc vůbec nešetří.
Ti, co si více hledají své výdaje, snížili počet návštěv anebo si neobjednávají tolik, co dříve. Třetina hostů zavítá do restaurace jednou až dvakrát týdně. Třináct procent respondentů navštíví hospodu či restauraci dokonce více než čtyřikrát týdně.
Polovina zákazníků nemění své zvyky. Navštěvují je a utrácí stejně jako dříve. 28 % z nich navštěvuje restaurace méně často a dalších 20 % utratí méně než dříve. K hlavnímu jídlu si například odpustí nápoj či polévku.