ČEZ bude mít letos rekordní zisk. Více peněz do státní kasy, raduje se ministerstvo

9. 8. 2022

Sdílet

10.11.22 2x/ Elektřina, šok, energie Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Zatímco domácnosti si dělají starosti s vysokými cenami za energie, ČEZ dnes ohlásil rekordní čistý zisk za první pololetí. Ten se vyšplhal na 33,6 miliard korun, o 32 miliard korun více než v loňském roce. 

Na vyšším zisku měla podíl i loňská ztráta z titulu tvorby opravných položek k majetku, upozornila firma v tiskové zprávě. Rekordní zisk očekává ČEZ i za celý letošní rok. Měl by se dle odhadů vyšplhat až na 65 miliard korun. 

Rekordní dividenda zalepí díru v rozpočtu, potvrdilo ministerstvo

To, co zaplatili uživatelé na energiích, se obratem vrátí do státní kasy v podobě výplaty dividend. I ty by měly být za letošní rok rekordní: V případě stanovení dividendy na horní hranici intervalu platné dividendové politiky, by mezi akcionáře bylo rozděleno 48 až 52 miliard korun. Pro majoritního akcionáře Českou republiku by to znamenalo příjem 34 až 36 miliard korun, uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Daniel Beneš. 

Ministerstvo financí potvrdilo, že rekordní dividendu očekává a že díky tomu zalepí díru ve státní rozpočtu, kterou prohloubí vládní pomoc lidem a firmám s vysokými účty za energie. Lidé paradoxně zaplatí tuto státní pomoc ze svých kapes, respektive z faktur za energie. 

Rekordní zisky hlásí i firmy v Británii, tamní lidé se bouří

Rekordní zisky hlásí energetické firmy i ve Velké Británii. To se ale Britům nezamlouvá a mnozí se již připojili k výzvě na sociálních sítích, aby neplatili účty za energie. Píše o tom Respekt. Uživatelé tak chtějí donutit místní vládu a energetické firmy ke změnám. Britská výzva „Neplaťte účty za energie!“ má za cíl nasbírat do konce září milion podpisů, poté se rozhodne o „dramatickém kroku“.

Co říkáte na rekordní zisk ČEZu? (můžete vybrat více odpovědí)

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).