V lednu se objevuje spousta slevových akcí a výprodejů a také dochází k vrácení nevhodných dárků. Zjistěte, jak je to u digitálních poukazů a služeb.
Pokud zákazník sobě nebo někomu zakoupil digitální službu, například předplatné na herní platformy (Steam, PSN), předplatné na streamovací služby (Spotify, Apple Music), případně jiné digitální předplatné, jsou podmínky odstoupení od smlouvy složitější.
Jak říká Viktor Kubuš, advokát V4 Group, poté, co uživatel začal službu používat, již není možné od smlouvy odstoupit. Takže pokud si třeba koupíte digitální kopii hry na Playstation 5, hru stáhnete, zahrajete si první misi a zjistíte, že vás hra nebaví, bohužel již hru nemůžete vrátit,
upřesňuje.
O těchto informacích musí zákazníka poskytovatel digitální služby řádně poučit, protože v opačném případě zůstává lhůta 14 dní na odstoupení od smlouvy zachována.
Od smlouvy je možné odstoupit v případě, když si zákazník například koupí hru v předprodeji, ale ještě před tím, než je mu zpřístupněna, zruší předobjednávku. Odstoupit od smlouvy lze také v případě, kdy si zákazník zakoupí hru, ale ještě si před prvním spuštěním nákup rozmyslí. V takovém případě mu musí být vrácena celá uhrazená kupní cena.
Nejčastěji pod vánočním stromkem nacházíte jako dárek:
Jak je to u služeb?
Podobná pravidla jako výše zmíněná platí například pro služby, jako jsou masáže, kosmetika, kurzy vaření a podobně. Když jsou takové poukázky zakoupeny online, je možné odstoupit od smlouvy do 14 dní.
Možnost odstoupit od smlouvy v této lhůtě však zaniká za předpokladu, že služba byla zcela poskytnuta nebo pokud bylo započato s jejím čerpáním. Může se jednat například o poukaz na 10 tanečních lekcí, přičemž po první taneční lekci zjistíte, že vás tanec vlastně vůbec nebaví. V takovém případě již není možné od poskytnutí dalších 9 tanečních lekcí odstoupit. Znovu však platí povinnost, že obchodník musí o této podmínce zákazníka výslovně informovat,
dodává závěrem Viktor Kubuš.