Chcete začít podnikat? Obraťte se na banky

5. 9. 2024

Sdílet

5.9.24 /3x/ Otázka, háček, klička, myšlenka Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Hned několik finančních institucí se rozhodlo zaměřit se na začínající podnikatele a nabídnout jim do začátku jak důležité informace, tak cenné rady.

Jak píše Měšec.cz, některé finanční instituce se chopily příležitosti, jak by mohly v budoucnu získat novou klientelu z řad podnikatelů a firem, a zacílily pozornost tam, kde je potenciál příštích možných klientů. Tam, kde jsou dnešní zaměstnanci s limitovaným příjmem daným platem nebo mzdou, mohou být příště nadějní podnikatelé využívající možnost bankovních produktů, například úvěrů.

Mezi bankami jsou dvě, které ve stejné době zacílily na začínající podnikatele, a to Česká spořitelna a mBank. Obě banky zřídily webového poradce, který zájemce o podnikání provádí úplnými začátky. Nejen tedy legislativou a povinnostmi, co musí podnikatel splňovat, ale také praktickými radami týkajícími se samotného rozjezdu.

Zjistili jsme, že pro podnikatele je často zdrojem veškerých informací účetní. Dále se radí s rodinou a přáteli. Na banky by se obrátilo jen minimum z nich, říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu. Chceme to změnit. Právě banka by měla být pro podnikatele partnerem. Podnikání je náročná cesta plná výzev a překážek, proto podáváme pomocnou ruku.

Souhlasíte s tím, aby začínající podnikatelé nemuseli v začátcích hradit zálohy na sociální pojistné?

Z trochu jiného konce se do podpory nováčků zapojila také společnost Mastercard. Ta se nesoustředí na informace, jak podnikat, ale spíš kde podnikat a v jakém oboru. Její nabídka se zatím soustředí jen na omezený okruh možných oborů, ale může to pomoct zájemcům, kteří by podnikat chtěli, jen nemají svoji jasnou specializaci. (Měšec.cz)

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).