Hned několik finančních institucí se rozhodlo zaměřit se na začínající podnikatele a nabídnout jim do začátku jak důležité informace, tak cenné rady.
Jak píše Měšec.cz, některé finanční instituce se chopily příležitosti, jak by mohly v budoucnu získat novou klientelu z řad podnikatelů a firem, a zacílily pozornost tam, kde je potenciál příštích možných klientů. Tam, kde jsou dnešní zaměstnanci s limitovaným příjmem daným platem nebo mzdou, mohou být příště nadějní podnikatelé využívající možnost bankovních produktů, například úvěrů.
Mezi bankami jsou dvě, které ve stejné době zacílily na začínající podnikatele, a to Česká spořitelna a mBank. Obě banky zřídily webového poradce, který zájemce o podnikání provádí úplnými začátky. Nejen tedy legislativou a povinnostmi, co musí podnikatel splňovat, ale také praktickými radami týkajícími se samotného rozjezdu.
Zjistili jsme, že pro podnikatele je často zdrojem veškerých informací účetní. Dále se radí s rodinou a přáteli. Na banky by se obrátilo jen minimum z nich,
říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu. Chceme to změnit. Právě banka by měla být pro podnikatele partnerem. Podnikání je náročná cesta plná výzev a překážek, proto podáváme pomocnou ruku.
Souhlasíte s tím, aby začínající podnikatelé nemuseli v začátcích hradit zálohy na sociální pojistné?
Z trochu jiného konce se do podpory nováčků zapojila také společnost Mastercard. Ta se nesoustředí na informace, jak podnikat, ale spíš kde podnikat a v jakém oboru. Její nabídka se zatím soustředí jen na omezený okruh možných oborů, ale může to pomoct zájemcům, kteří by podnikat chtěli, jen nemají svoji jasnou specializaci. (Měšec.cz)