Česká obchodní inspekce (ČOI) odhalila v prvním letošním čtvrtletí jeden případ diskriminace, kdy číšník zkusil anglicky mluvícímu návštěvníkovi naúčtovat 134 Kč za servis. K jeho smůle však šlo o kontrolora ČOI.
Číšník naúčtoval za servis 134 Kč
ČOI uskutečnila v prvním letošním kvartále celkem 42 kontrol diskriminaci, přičemž ji zjistila v jednom případě. Jednalo se o diskriminaci národnostní, kdy číšník zkusil naúčtovat anglicky mluvícím kontrolorům ke kontrolní konzumaci 134 Kč jako servis. Česky hovořícím inspektorům přitom žádný servis účtován nebyl.
Kromě diskriminace se kontroloři zaměřili i na další právní předpisy. V 6 případech zjistili nedostatky v dodržování zásad poctivosti prodeje, ve 4 případech prodávající neseznámili spotřebitele s cenami nabízených výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy a v 1 případě nebylo vydáno písemné potvrzení o uplatnění reklamace se všemi zákonem stanovenými náležitostmi.
Za diskriminaci padly pokuty ve výši 90 tisíc Kč
Celkově ČOI v prvních třech letošních měsících pravomocně udělila 13 pokut v celkové hodnotě 127 000 Kč. V souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním v tomto období nabyly právní moci 3 pokuty v celkové výši 90 000 Kč. Všechny 3 pokuty se vztahují ke kontrolám uskutečněným v roce 2022,
uzavřel Jiří Fröhlich, mluvčí ČOI.