Internetové obchody jsou pod drobnohledem kontrol. Česká obchodní inspekce se při nich zaměřuje zejména na dodržování zákona o ochraně spotřebitele.
Kontroly probíhají pravidelně. Většinou míří na e-shopy, kde bylo již v minulosti zjištěno pochybení, nebo na e-shopy, na které chodí udání ze strany samotných spotřebitelů.
V 2. čtvrtletí tohoto roku provedla Česká obchodní inspekce152 kontrol a ve 131 případech zjistila porušení právních předpisů. Výsledky kontrol za 2. čtvrtletí roku 2023 potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází k porušování spotřebitelské legislativy. Nedostatky přetrvávají zejména u poskytování informací o prodávaných výrobcích nebo poskytovaných službách,
uvádí k výsledkům kontrolní akce ředitel ČOI Jan Štěpánek. Při této akci ověřovala dodržování povinností dle zákona o ochraně spotřebitele.
Co kontroloři zjišťují
Cílem kontrol je mimo jiné zjistit, zda provozovatelé elektronických obchodů poskytují potřebné informace související s uplatněním práva z odpovědnosti za vady výrobků (reklamace), neposkytují neúplné nebo nepravdivé informace o nákupních podmínkách, službách, výrobcích, nebo informují spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.