ČOI si posvítila na další tržnici. Našla padělky v hodnotě přes 21 milionů

13. 10. 2022

Sdílet

13. 10. 22 /1x/ čoi, tržnice, kontrola Autor: Česká obchodní inspekce, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V Plzeňském a Karlovarském kraji odhalila Česká obchodní inspekce padělané výrobky známých značek, jako je Adidas, Nike, Tommy Hilfiger, Gucci, Prada nebo Levis. 

Inspekce využila německého státního svátku

Mimořádná kontrolní akce zaměřená na padělané zboží se uskutečnila 3. října 2022 na tržnici Svatý Kříž u Chebu. Datum bylo zvoleno proto, že na tento den připadá německý státní svátek Den německé jednoty, a právě v těchto dnech je v příhraničních tržnicích větší pohyb spotřebitelů ze Spolkové republiky Německo. Podle zkušeností inspektorů tomu odpovídá také zvýšený výskyt výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví. 

Na akci se podílelo dvacet inspektorů. Ti v rámci kontroly využili své pravomoci a k některým rychle uzavřeným provozovnám přizvali zámečníka jako institut zjednání přístupu do uzavřené provozovny, kterým ČOI disponuje. Provedeno bylo celkem 13 kontrol. 

Nepoučitelní trhovci: Do Sapy vtrhli celníci a zabavili padělky za desítky milionů Přečtěte si také:

Nepoučitelní trhovci: Do Sapy vtrhli celníci a zabavili padělky za desítky milionů

Prodejcům hrozí až stamilionové pokuty

V rámci kontrol inspektoři zajistili přes 9 tisíc kusů padělaných výrobků  známých značek. Při přepočtení na hodnotu originálů se jedná o částku 21 755 560 Kč. Ředitel inspektorátu Jan Řezáč uvádí, že se jedná o největší záchyt padělků značkových výrobků za poslední období s tím, že tato mimořádná kontrolní akce probíhala za velkého pracovního nasazení inspektorů až do pozdních večerních hodin. Všechny případy budou vzhledem k množství zajištěných výrobků řešeny s prodejci ve správním řízení. Těm, mimo zajištění výrobků, mohou být také uloženy až statisícové pokuty, doplnil.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).