Dálniční známky se službami navíc? U oficiálních prodejců nenaletíte

22. 2. 2024

Sdílet

22.2.24 4krát/žena, auto, řidič, zlost, zoufalství Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Od března dochází ke zdražování dálničních známek, což je důvodem, proč si ji v těchto dnech spousta lidí nakupuje. S tím jsou však spojeny také stížnosti.

Jak informovalo Ministerstvo dopravy ČR, spousta zákazníků se obrací na Českou obchodní inspekci s dotazy a stížnostmi na prodej předražených dálničních známek. Na internetu se totiž objevují webové stránky nabízející dálniční známky za cenu vyšší, než stanoví vládní nařízení. Ministr dopravy Martin Kupka doporučuje lidem, aby k nákupu dálniční známky využili pouze oficiální webové stránky www.edalnice.cz. Známku bez dalších poplatků lze rovněž pořídit na pobočkách České pošty a na čerpacích stanicích EuroOil, doplňuje.

Ceny dálničních známek

Ceny dálničních známek

Autor: Ministerstvo dopravy, podle licence: Rights Managed

Česká obchodní inspekce se zaměřuje na správnost a úplnost informací o ceně elektronické dálniční známky a s tím spojených služeb a uvádí, že pokud dochází k přeprodeji dálničních známek neautorizovanými osobami, je povinností prodávajícího jednoznačně informovat spotřebitele o ceně elektronické dálniční známky, ceně, kterou si účtuje za poskytnutí služby, a o celkové ceně. Kupující tedy musí znát od začátku nejen celkovou částku, ale i hodnotu jednotlivých položek, z které se celková cena skládá. 

Je plně na uvážení kupujícího, zda si zakoupí elektronickou dálniční známku v oficiálním prodeji za cenu stanovenou v nařízení vlády nebo za cenu vyšší u jiných prodejců, podotýká Jan Štěpánek, ústřední ředitel České obchodní inspekce.

Od března 2024 podraží dálniční známka. Lze ji koupit s předstihem za původní cenu? Přečtěte si také:

Od března 2024 podraží dálniční známka. Lze ji koupit s předstihem za původní cenu?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).