Plýtvání jídlem a jeho vyhazování je důležitým tématem, se kterým se snaží pracovat spousta firem. Desítky z nich se nyní zapojily do spolupráce s aplikací Too Good To Go, díky které mohou nabídnout své přebytky.
Jak píše Vitalia.cz, aktuálně velmi dobře funguje aplikace Nesnězeno a od 11. června 2024 se v českém prostředí snaží etablovat aplikace Too Good To Go. Cíle má stejné jako apka Nesnězeno, tedy dostat k zákazníkům přebytky jídla z restaurací a jiných potravinářských podniků, které se ten den už nestihnou prodat běžnou cestou.
Aplikaci Too Good To Go si můžete stáhnout prostřednictvím obchodů App Store (Apple) nebo Obchod Play (Android). Po zaregistrování pomocí e-mailu, udání polohy, z níž chcete dostávat nabídky, a schválení podmínek se dozvíte, že můžete každý den zachraňovat takzvané Dobrovaky, tedy balíčky s potravinami z restaurací, kaváren či jiných podniků ve vašem okolí, které se do systému zapojily.
Dobrovaky obsahují potraviny nebo jídla za sníženou cenu oproti té původní. V aplikaci si podle místa, kde se nacházíte, najdete, které podniky Dobrovaky nabízejí, s tím, že je uvedeno, kde a do kdy si balíček musíte vyzvednou. Výhodou je, že si například večer můžete vybrat a zaplatit balíček, který si vyzvednete až druhý den dopoledne.
Jde například o neprodané snídaně z hotelu Hilton, původní cena 300 korun, v předvečer odběru možno zakoupit za 99 korun. Kliknete na tlačítko „Zarezervovat“ a zaplatíte. Co přesně bude obsahem balíčku, je ale překvapení. Nikdy neleze určit, co a v jakém množství bude obsahem balíčku, protože je těžké předvídat, co v daný den zůstane neprodané. Jeden den to může být 5 kusů různých druhů chleba a jiný den 3 zákusky.
Čím si ale uživatelé mohou být vždy jisti, je to, že hodnota Dobrovaku bude odpovídat částce deklarované v aplikaci. Každý den se mohou výrobky, které zaměstnanci vloží do tašky, lišit, protože na konci dne budou téměř vždy různé neprodané, přebytečné potraviny, jejichž výroba stála čas, úsilí, prostředky a peníze.
Využili byste možnost přidat se k této iniciativě?
Více než 60 úžasných lokálních značek se rozhodlo připojit se k nám při tomto významném startu, včetně podniků, jako je Myšák, Krafin, La Donuterie, Palatino & Nominanza nebo Šodó, Hilton Old Town Prague a Costa Coffee, a očekáváme, že s místním rozvojem našeho podnikání se součástí naší komunity stane mnoho dalších,
říká Pavol Dzurjanin, ředitel Too Good To Go pro Česko.
Dodává, že díky Too Good To Go mohou podniky ze svých přebytků vytěžit přidanou hodnotu a bojovat proti plýtvání potravinami; zároveň si uživatelé mohou opřát zboží za pro ně přijatelnou cenu, a přitom přispívat k hmatatelné změně, která pomůže účinně bojovat proti změně klimatu. (Vitalia.cz)