Dnes je Black Friday. Obraty internetových nákupů mohou být až 8 miliard

Sdílet

29. 11. 24 / 1x / black friday, sleva, nákupy, placení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Dnes je pátek po svátku Dne díkuvzdání, což znamená, že je Black Friday. Vrcholí tím celoroční on-line prodeje, i přesto, že akce probíhají i mimo tento den. 

Z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyplynulo, že na výhodné nabídky cíleně čeká třetina nakupujících, kteří budou objednávat dárky v e-shopech. Už dříve jsme informovali o tom, že se na slevovou akci Black Friday chystají téměř dvě třetiny lidí (64 %), ať už kvůli nákupu vánočních dárků (30 %) nebo kvůli spontánnímu využití slevových akcí (34 %). 

Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška říká, že v našem prostředí většina obchodníků poskytuje speciální slevy ve velkém po celý týden. Odhadujeme, že obraty od pondělí 25. listopadu do neděle 1. prosince se budou na internetu pohybovat mezi 7 a 8 miliardami korun. Očekáváme jednoznačně letošní rekordní prodeje. Druhým vrcholem pak bude týden od 9. prosince, dodává. 

Téměř 7 % respondentů z internetových nakupujících uvedlo, že ve slevových akcích plánují objednat většinu vánočních dárků. Část dárku se během Black Friday chystá objednat 26 % on-line spotřebitelů. 

Jak dále zmiňuje Jan Vetyška, tak dalších 50 % účastníků výzkumu uvedlo, že výhodné nabídky obvykle využívají nahodile, jestliže se jim naskytne vhodná příležitost. A stejně budou postupovat také letos. 

Nakoupíte letos v rámci akce Black Friday?

Výdejní boxy jsou fenoménem 

Využít při objednávkách vánočních dárků výdejní boxy plánuje letos 45 % respondentů. Oproti tomu v roce 2020 šlo jen o 1,5 % nakupujících. Podle Vetyšky je fenomén obliby osobního vyzvednutí je v Česku zřejmý. Doručení na adresu totiž na Vánoce upřednostňuje jen 24 % zákazníků e-shopů. Tento vývoj potvrzuje, jak rychle se síť výdejních míst a boxů v ČR podařila vybudovat, uzavírá.

Pozor na přešlapy u Black Friday. Víme, které věci zákazníky stoprocentně vytočí Přečtěte si také:

Pozor na přešlapy u Black Friday. Víme, které věci zákazníky stoprocentně vytočí

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).