Možnost nechávat si údaje k dani z nemovitých věcí zasílat do mailové schránky se nabízí pro plátce už nějaký ten rok. Stále ji však nevyužívají všíchni. Některým stále chodí do schránek složenka.
Pokud se plátce rozhodne, že již nechce vyhlížet psaní ve schránce, může o informace zasílané do emailu požádat. Má na to čas do poloviny března.
Pro zaslání údajů pro placení daně e-mailem na dané zdaňovací období musí být žádost poplatníkem podána správci daně nejpozději 15. března zdaňovacího období. Bude-li žádost podána později, správce daně tuto službu poplatníkovi poskytne až od dalšího zdaňovacího období,
upozorňuje finanční správa.
Ukončení či zrušení zasílání údajů pro placení daně na email
Údaje pro placení daně budou zasílány poplatníkovi daně automatizovaně jedním emailem pravidelně každý rok do doby, než poplatník
- přestane být poplatníkem daně,
- si zřídí službu úhrady daně prostřednictvím SIPO,
- právnická osoba se stane držitelem datové schránky,
- požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně emailem,
- přihlášený ke službě zasílání údajů pro placení daně emailem zemře.
Dokdy daň zaplatit?
Většina poplatníků musí daň z nemovitých věcí zaplatit do úterý 31. května. Pokud výše daně překročí 5000 korun, je možné ji rozložit do dvou stejně vysokých splátek, přičemž první je nutné uhradit do konce května a druhou do čtvrtka 1. prosince. Výjimku mají zemědělci a chovatelé ryb, kteří musí daň či první část daně doplatit do středy 1. září. Případným druhým termínem zůstává 1. prosinec. I v případě doplatku daně se lze beztrestně o několik dnů opozdit.
Čtěte také: Jak na odhad ceny nemovitosti online a zdarma?