V současné době dodavatelé energií rozesílají nové ceníky a někteří z nich snižují ceny. Letos totiž končí platnost cenového stropu a také obecně klesají ceny energií. V této souvislosti zákazníci řeší, jaké si sjednat fixace a také, zda změna cen, i když v podobě jejich snížení, může být důvodem k přechodu k jinému dodavateli nabízejícímu například ještě lepší ceny.
Jak píše Měšec.cz, obecně platí, že máte právo změnit dodavatele v okamžiku, kdy dodavatel jednostranně změní podmínky, z nichž jednou je cena. To však neplatí pro případ, kdy se cena snižuje.
Neregulovaná část ceny energie se může měnit na základě smluvních vztahů mezi dodavatelem a spotřebitelem. Pokud dodavatel cenu zvyšuje, musí to spotřebiteli oznámit. Spotřebitel však nemusí se změnou souhlasit. Jednostranné zvýšení ceny dává spotřebiteli právo smlouvu s dodavatelem bez sankce ukončit,
informuje Energetický regulační úřad (ERÚ).
V případě snížení ceny komodity se totiž nejedná o změnu, se kterou je spojeno právo zákazníka smlouvu vypovědět ve smyslu § 11a odst. 4 energetického zákona. Dle našeho názoru totiž smyslem a účelem uvedeného znění energetického zákona je ochrana zákazníka v postavení spotřebitele. V případě snížení ceny se však nejedná o jednostrannou změnu, která zákazníkovi přitíží, právě naopak,
upozorňuje mluvčí PRE Karel Hanzelka.
Snížení ceny je tedy situace, která se na možnost odstoupení od smlouvy nevztahuje a vy musíte dodržet původně sjednanou dobu fixace. (Měšec.cz)