Doručovací firma požaduje doplnit údaje o příjemci, přitom nic neposíláte? Pozor na to

26. 10. 2023

Sdílet

18.9.24 3*/muž, šok, mobil, zpráva, sms Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Je tu další vlna podvodných SMS zpráv a e-mailů. Tentokrát jsou rozesílány pod hlavičkou doručovacích firem, nejčastěji pod hlavičkou České pošty, ale také Balíkovny.

Text zprávy informuje o nekompletních informacích o příjemci zásilky. Z toho důvodu nemůže být zásilka odeslána. Nabádá dále, aby byl rozkliknut podvodných odkaz, kde je možné údaje zaktualizovat. Poté bude zásilka doručena v následující pracovní den. Příjemce této podvodné zprávy tak má učinit do 48 hodin nebo 24 hodin od přijetí, jinak bude zásilka zaslána zpět.

Informace je zasílána jak SMS zprávou, tak e-mailem. V předmětu zprávy figuruje název: Neúspěšný pokus o doručení Vaší zásilky. 

Přišla SMS, ať si vyzvednete peníze od zdravotní pojišťovny? Hned ji mažte Přečtěte si také:

Přišla SMS, ať si vyzvednete peníze od zdravotní pojišťovny? Hned ji mažte

Je to opět známá finta, ale v posledních dnech se její využívání významně zintenzivnilo. Její podstatou je, že člověk klikne na odkaz ve falešné SMS zprávě v domnění, že vyřeší zásilku například od České pošty, ale ve skutečnosti se dostane na napodobeninu platební brány, kde vyplní přihlašovací údaje k účtu nebo platební kartě a v tom okamžiku jsou mu zcizeny podvodníkem a zneužity, popisuje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

Některé podoby podvodných zpráv:

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).