Je tu další vlna podvodných SMS zpráv a e-mailů. Tentokrát jsou rozesílány pod hlavičkou doručovacích firem, nejčastěji pod hlavičkou České pošty, ale také Balíkovny.
Text zprávy informuje o nekompletních informacích o příjemci zásilky. Z toho důvodu nemůže být zásilka odeslána. Nabádá dále, aby byl rozkliknut podvodných odkaz, kde je možné údaje zaktualizovat. Poté bude zásilka doručena v následující pracovní den. Příjemce této podvodné zprávy tak má učinit do 48 hodin nebo 24 hodin od přijetí, jinak bude zásilka zaslána zpět.
Informace je zasílána jak SMS zprávou, tak e-mailem. V předmětu zprávy figuruje název: Neúspěšný pokus o doručení Vaší zásilky.
Je to opět známá finta, ale v posledních dnech se její využívání významně zintenzivnilo. Její podstatou je, že člověk klikne na odkaz ve falešné SMS zprávě v domnění, že vyřeší zásilku například od České pošty, ale ve skutečnosti se dostane na napodobeninu platební brány, kde vyplní přihlašovací údaje k účtu nebo platební kartě a v tom okamžiku jsou mu zcizeny podvodníkem a zneužity,
popisuje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.