Drahota dohnala Čechy šetřit i při nakupování v e-shopech

30. 6. 2023

Sdílet

9.10. 24 (3x) eshop, nákupy Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Češi sledují slevy a nakupují méně. V prvním pololetí to pocítily i e-shopy. Důsledky dopadů současné ekonomické situace na uvažování zákazníků potvrdil také aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). 

Podle asociace se ale brzy vše navrátí do normálu a ve druhé polovině očekává v oblasti e-commerce návrat k meziročnímu růstu. Na českou e-commerce dopadly obezřetnost a omezené možnosti spotřebitelů utrácet podobně jako na celý maloobchod. Máme potvrzeno, že více než 70 % nakupujících na internetu se nepříznivý vývoj dotkl a donutil je upravit své chování, říká k výzkumu výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

E-shopy lákají na marketplace. Co to je a proč si na to dávat pozor? Přečtěte si také:

E-shopy lákají na marketplace. Co to je a proč si na to dávat pozor?

Zákazníci podle něj nakupovali méně často a pozorněji se věnovali nabídkám jednotlivých e-shopů. 47 % procent on-line spotřebitelů uvedlo, že jednoduše nakupovalo méně často než v minulosti. Naopak 14,5 % respondentů výzkumů utratilo v e-shopech víc ve srovnání s předchozími roky. První skupina nakupujících musela omezit veškeré své nákupy. Ta druhá naopak využila naplno příležitostí, které e-commerce nabízí. Těmi jsou například snadné srovnání cenových nabídek nebo všeobecně výhodnější ceny, než jaké nabízí kamenné obchody, doplnil Vetyška.

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).