Češi sledují slevy a nakupují méně. V prvním pololetí to pocítily i e-shopy. Důsledky dopadů současné ekonomické situace na uvažování zákazníků potvrdil také aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Podle asociace se ale brzy vše navrátí do normálu a ve druhé polovině očekává v oblasti e-commerce návrat k meziročnímu růstu. Na českou e-commerce dopadly obezřetnost a omezené možnosti spotřebitelů utrácet podobně jako na celý maloobchod. Máme potvrzeno, že více než 70 % nakupujících na internetu se nepříznivý vývoj dotkl a donutil je upravit své chování,
říká k výzkumu výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
Zákazníci podle něj nakupovali méně často a pozorněji se věnovali nabídkám jednotlivých e-shopů. 47 % procent on-line spotřebitelů uvedlo, že jednoduše nakupovalo méně často než v minulosti. Naopak 14,5 % respondentů výzkumů utratilo v e-shopech víc ve srovnání s předchozími roky. První skupina nakupujících musela omezit veškeré své nákupy. Ta druhá naopak využila naplno příležitostí, které e-commerce nabízí. Těmi jsou například snadné srovnání cenových nabídek nebo všeobecně výhodnější ceny, než jaké nabízí kamenné obchody,
doplnil Vetyška.