Technické potíže a nyní i lidská chyba nadělala problémy e-shopu Bikero.cz. Zákaznická linka odeslala hromadný email, ve kterém jsou viditelné všechny e-maily zákazníků, které chtěl e-shop informovat o technických problémech.
Zákazníci e-shopu nyní dostávají e-maily jiných zákazníků, kteří na dotčený e-mail odpověděli všem. Obsahem původního e-mailu, který má server Podnikatel.cz k dispozici, byla informace o zpoždění dodávky zásilek, které bylo způsobeno technickými problémy: Rádi bychom se omluvili, že expedice Vaší zásilky bude bohužel opozděna o 1 den z důvodu neočekávaných technických komplikací na našem expedičním skladě,
píše se doslova v odeslaném e-mailu.
Při hromadném e-mailu s viditelnými adresami dochází k předání osobních údajů
Ten putoval necelým dvěma stovkám zákazníků, jejichž e-mailová adresa zůstala viditelná pro všechny příjemce. Podle metodiky Úřadu pro ochranu osobních údajů však při odeslání e-mailu s tzv. „otevřenou hlavičkou", kdy jednotliví adresáti vidí ostatní adresáty, dochází k předání osobních údajů jednotlivých adresátů, a to může být problém s ohledem na GDPR.
Jak nyní bude e-shop postupovat? Server Podnikatel.cz požádal e-shop o vyjádření, které bude později doplněno.