Covidová doba internetovému obchodování nahrává. E-shopy rostou jako houby po dešti. Společně s nárůstem internetových obchodů ale narůstá také počet různých pochybení, na která doplácejí online zákazníci. Pozor by si měli dát především na lživé informace o nabízených produktech.
Některé e-shopy covidové doby a následného strachu lidí využívají a ve svém sortimentu nabízejí produkty, které mají údajně před covidem ochránit. Za lživé informace o výrobku pak mohou tvrdě zaplatit.
Přes milion korun zaplatí společnost ELI ATD s.r.o. , která mimo jiné nabízela i formou letáku k prodeji „frekvenční čip“ s ochranou před virem COVID-19 s možností jeho objednání telefonicky, sms nebo e-mailem a prostřednictvím internetových stránek uváděla nepravdivou informaci o jeho vlastnostech. Tento čip také nabízela na internetových stránkách www.biorezonance- litomerice a Bicomltm.cz se stejnou možností objednání.
Další prohřešky e-shopů?
Česká obchodní inspekce za poslední tři měsíce provedla kontroly, které měly za cíl zjistit, zda e-shopy dodržují právní předpisy v internetovém obchodování. 80 procent z kontrolovaných online obchodů nedodržuje zákony.
Jeden z nejčastějších prohřešků je nedostatečná informovanost spotřebitele o možnostech reklamace, o možnostech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) a provozovatelé e-shopů také velmi často poskytují spotřebiteli nepravdivé informace nebo informace, které ho uvádí v omyl o výrobku, službě, ceně, servisu apod.,
uzavírá mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.