E-shop nabízel "frekvenční čip" na ochranu před covidem. Za lži o vlastnostech tvrdě zaplatí

12. 11. 2021

Sdílet

12.11.24 5*/ muž, počítač, šok, zoufalství, zděšení Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Covidová doba internetovému obchodování nahrává. E-shopy rostou jako houby po dešti. Společně s nárůstem internetových obchodů ale narůstá také počet různých pochybení, na která doplácejí online zákazníci. Pozor by si měli dát především na lživé informace o nabízených produktech. 

Některé e-shopy covidové doby a následného strachu lidí využívají a ve svém sortimentu nabízejí produkty, které mají údajně před covidem ochránit. Za lživé informace o výrobku pak mohou tvrdě zaplatit. 

Přes milion korun zaplatí společnost ELI ATD s.r.o. , která mimo jiné nabízela i formou letáku k prodeji „frekvenční čip“ s ochranou před virem COVID-19 s možností jeho objednání telefonicky, sms nebo e-mailem a prostřednictvím internetových stránek uváděla nepravdivou informaci o jeho vlastnostech. Tento čip také nabízela na internetových stránkách www.biorezonance- litomerice a Bicomltm.cz se stejnou možností objednání. 

Další prohřešky e-shopů?

Česká obchodní inspekce za poslední tři měsíce provedla kontroly, které měly za cíl zjistit, zda e-shopy dodržují právní předpisy v internetovém obchodování. 80 procent z kontrolovaných online obchodů nedodržuje zákony.

Jeden z nejčastějších prohřešků je nedostatečná informovanost spotřebitele o možnostech reklamace, o možnostech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) a provozovatelé e-shopů také velmi často poskytují spotřebiteli nepravdivé informace nebo informace, které ho uvádí v omyl o výrobku, službě, ceně, servisu apod., uzavírá mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).