Hlavní navigace

E-shopům v Česku rostou tržby, v košíku jsou ale objednávky s nižší hodnotou

Sdílet

9.10. 24 (3x) eshop, nákupy Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

České e-commerce se daří. Udržuje si pozitivní trend růstu. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Průměrná hodnota objednávky však klesá. Mírně se snížila na průměrných 1389 korun. Vyplývá to z dat společnosti Heureka Group.

Tržby podpořily slevové akce, ale i rozmary počasí

I když letní měsíce byly slabší, září přineslo oživení trhu. Bylo to díky podzimním slevovým akcím. Do prodejů letos zasáhly i rozmary počasí.

E-commerce sektor však mohl dosáhnout lepšího výsledku, pokud by nedošlo ke zpomalení zájmu zákazníků o online nákupy v hlavních prodejních kategoriích, jako je třeba spotřební elektronika. Některé kategorie naopak zaznamenaly růst díky specifickým okolnostem a událostem, jako jsou vládní dotační programy nebo klimatické podmínky, říká David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Rozmary počasí zvýšily poptávku po specifických produktech

Velké výkyvy v počasí ovlivňovaly i zájem zákazníků. V létě se díky extrémním teplotám zvýšila poptávka po mobilních klimatizacích (o 38 %) a domácích ventilátorech (o 32 %). Následně přemnožený hmyz vedl k růstu zájmu o lapače a odpuzovače o 44 %.

Září bohužel přineslo také povodně, během kterých se zvýšila poptávka po záložních zdrojích energie. Například elektrocentrály zaznamenaly nárůst o 90 %. S povodněmi souvisí i růst vyhledávání odvlhčovačů vzduchu, které poskočily o 62 %.

E-shopům přes povodně některé kategorie zboží vzrostly o stovky procent Přečtěte si také:

E-shopům přes povodně některé kategorie zboží vzrostly o stovky procent

Lidé mají strach, že zdraží káva. Poptávka roste

Skokanem roku z pohledu poptávky je zrnková káva. Po ní se na internetu zvýšila poptávka o 70 %. Souvisí to s obavami zákazníků z budoucího zdražení, které bude způsobené letošní neúrodou. Zájem o automatické kávovary naopak klesá (-16 %).

Museli jste kvůli povodním omezit či přerušit práci?

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).