Hackeři útočí na hesla. Jednou zvolíte příliš slabé a můžete celý byznys zabalit

13. 8. 2021

Sdílet

13.8. 2krát/ Šok, podnikatel, počítač, zoufalství, průšvih Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Mezi českými uživateli onlinu se během července nejčastěji objevoval problém s tzv. spywarem. Jedná se o škodlivý kód, jehož cílem je odcizit citlivé údaje uživatele. Nejčastěji míří na hesla. Vyplývá to z pravidelné statistiky kybernetických hrozeb pro platformu Windows společnosti ESET.

Nejvážnější kybernetickou hrozbou v České republice je dlouhodobě spyware, přesněji typ označovaný jako password stealer. Tento typ škodlivého kódu se zaměřuje na odcizení hesel uložených v prohlížečích. Takto získaná hesla končí v databázích na černém trhu a s nimi se poté obchoduje. Doporučuje se proto vytvářet si silná hesla, ale také je ukládat ve speciálních programech, které je dokáží ukládat v šifrované podobě.

Hesla lze ukládat i bezpečně

Spyware je nejzávažnější hrozbou už více než rok. Je důležité se zaměřit na prevenci. V případě spyware bych doporučil, aby si uživatelé vytvářeli silná hesla, složená z různorodých znaků či heslových frází, a především je ukládali správně. Prohlížeče nejsou v tomto ohledu adekvátně zabezpečené. Upřednostnil bych správce hesel, což je speciální program, ve kterém jsou hesla uložená v šifrované podobě. Lze si je nainstalovat i v podobě rozšíření do prohlížeče, radí Martin Jirkal, vedoucí analytického týmu v pražské pobočce společnosti ESET. Ani v případě správců hesel ale experti nedoporučují zapínat automatické vyplňování.

Další možností, jak zvýšit bezpečnost přihlášení, je zapnutí dvoufaktorového přihlašování. Tento princip je známý z elektronického bankovnictví nebo sociálních sítí. Součástí prevence je samozřejmě i dodržování obecných bezpečnostních pravidel, jako jsou pravidelné aktualizace a instalace anti-malware programu.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).