V posledních dnech se na profilech Petra Fialy na sociálních sítích objevilo několik příspěvků o jedné větě. Co na tento způsob komunikace říkají odborníci?
Na sociální síti X (dříve Twitter) se záhy po takovém přísunu příspěvků objevilo několik reakcí. Na sociální síti LinkedIn se ve svém postu Michael Koch, ředitel pražské pobočky Use your talents, obrátil na odborníky z řad marketérů s tím, co tím komunikační tým Petra Fialy může sledovat. Jestli tak chtějí sbírat různé cílovky nebo zkouší algoritmus.
Dana Salačová, UX designerka a online marketérka, si myslí, že to cílovou skupinu spíše ještě více popudí a jiné cílovky to jen těžko přitáhne. Dobrá kadence, vypadá to, jako kdyby naplánovali X příspěvků na několik dní, a omylem nastavili stejné datum,
doplňuje s emotikony datový analytik Martin Maiksnar.
Podivné komunikace si všimnul i redaktor Českého rozhlasu
Premieruv tym zacal pouzivat twitter misto billboardu. 50 hesel v planovaci a sypete je ven. pic.twitter.com/R6uXFT4K11
— Matěj Skalický (@mskalick) 24. října 2024
Michaela Pišiová, výkonná ředitelka Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností, by se řídila daty, která bohužel k tomuto nemají. Vše ostatní je dojmologie. Může to fungovat skvěle, nebo naopak vůbec. Mě na tom zaujalo, že to nejsou darkposty, které se takto dělají a které lze samozřejmě při nízkém dosahu vypnout a ty dobré ještě víc vysegmentovat. Zajímavé každopádně,
dodává.
Když dva dělají totéž, není to totéž
Tomáš Hajdušek, který dříve působil jako manažer politických kampaní pro jednu slovenskou stranu, za tím vidí klesající preference. Přímo úměrně s tím stoupá snaha o kopírování konkurence. Zažil jsem kampaň, kde se v cílové rovině pokusili takto kopírovat styl komunikace. Výsledek byl ten, že nové voliče nezískali a staří odešli. Skončilo to katastrofou,
popisuje.
Také produktový manažer David Krásenský říká, že mu to připomíná styl komunikace Andreje Babiše. Otázka je, jestli to bude fungovat. Cílová skupina pro tento typ příspěvků podle mě nebude ODS volit za žádnou cenu. Tak snad tam mají někoho, kdo ví, co dělá,
přidává.
Světlana Fišerová zodpovědná za online marketing v obchodní společnosti, říká: Já si pamatuju, že podobnou komunikaci jel Babiš před několika lety před volbami. Jeho voliči to bylo vnímané pozitivně, tak možná se snaží cílit na “jednodušší” skupinu obyvatel?
Co je podle vás za těmito příspěvky Petra Fialy?
Business Director & Marketing Strategist Daniel Votruba v komentáři píše: Tohle funguje Babišovi, Fialovi bohužel ne.
A Tomáš Rutrle z Aricomy k tomu podotýká: Děláme všechno pro to, abychom zajistili…= upocená snaha. Proti tomu “Moje vláda přidala nejvíc. Nikdo nedal víc než já.“ = sebevědomý politik. Bohužel.