Umělá inteligence zasahuje i do uměleckého světa. Poradí si s obsahem jak textovým, tak obrázkovým či zvukovým. Je řemeslo umělců ohroženo?
Existují videonávody, díky kterým si lidé pomocí umělé inteligence nechají složit hudbu nebo namalovat obrázek. Díla pak prodávají v rámci různých online hudebních bank a fotobank. Uměle vytvořené produkty však postrádají originalitu.
Otázka je, jak bude na umělý content reagovat trh. To asi nejsme schopni s jistotou predikovat. Mění se určité workflow napříč všemi obory. Někdo bude třeba schopný obhospodařovat více zákazníků, kreativní umělci budou schopni oslovit například širší cílovku. A to mě vlastně přivádí k tomu, že by mohl vzniknout něco jako digitální štempl „handmade“, který by zvyšoval hodnotu služby, produktu nebo obsahu tím, že by zaručil, že ke tvorbě produktu nebyla použita umělá inteligence,
prozradil v podcastu Podnikatel+ Miloslav Švarc, Digital marketing strategist z agentury Sherpas.
Jak může umělá inteligence pomoci například v oblasti marketingu a v dalších oblastech, nebude spíše produkovat kvantitu než kvalitu a další otázky zazní v podcastu s Miroslavem Švarcem.