Od pondělí 17. ledna jsou zaměstnavatelé povinni zajistit testování zaměstnanců na pracovišti dvakrát týdně. Nově nemají výjimku očkovaní zaměstnanci a ani ti, kteří nedávno prodělali covid. Testovat se musí také OSVČ.
Zaměstnavatel je povinen vést evidenci o testování zaměstnanců. Měla by obsahovat tyto údaje:
- datum testování na koronavirus,
- jména a příjmení osob, které k danému datu podstoupily test, včetně uvedení jejich data narození,
- čísla pojištěnce a názvu zdravotní pojišťovny, u které jsou pojištěny,
- a výsledky testů.
Výjimku z testování má osoba, která:
- podstoupila v posledních 72 hodinách RT-PCR vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, nebo
- podstoupila v posledních 24 hodinách rychlý antigenní test (RAT) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, který provedl zdravotnický pracovník, s negativním výsledkem, nebo
- podstupuje preventivní testování podle tohoto mimořádného opatření u jiného zaměstnavatele, jehož je zaměstnancem, nebo u jiné právnické osoby, jejímž je orgánem nebo členem orgánu.
Jak dlouho evidenci uchovávat?
Evidenci o provedených testech bude zaměstnavatel předkládat při případné kontrole, která může proběhnout ze strany hygieny. Zaměstnavatel musí tuto evidenci uchovávat po dobu 90 dnů. Poté je možné seznam zlikvidovat.