Jak dlouho musí zaměstnavatel uchovávat evidenci testování zaměstnanců?

18. 1. 2022

Sdílet

26.4.22 3krát/nevědomost, dotaz, tápání Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Od pondělí 17. ledna jsou zaměstnavatelé povinni zajistit testování zaměstnanců na pracovišti dvakrát týdně. Nově nemají výjimku očkovaní zaměstnanci a ani ti, kteří nedávno prodělali covid. Testovat se musí také OSVČ

Zaměstnavatel je povinen vést evidenci o testování zaměstnanců. Měla by obsahovat tyto údaje: 

  • datum testování na koronavirus,
  • jména a příjmení osob, které k danému datu podstoupily test, včetně uvedení jejich data narození,
  • čísla pojištěnce a názvu zdravotní pojišťovny, u které jsou pojištěny, 
  • a výsledky testů.

Výjimku z testování má osoba, která:

  • podstoupila v posledních 72 hodinách RT-PCR vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, nebo
  • podstoupila v posledních 24 hodinách rychlý antigenní test (RAT) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, který provedl zdravotnický pracovník, s negativním výsledkem, nebo
  • podstupuje preventivní testování podle tohoto mimořádného opatření u jiného zaměstnavatele, jehož je zaměstnancem, nebo u jiné právnické osoby, jejímž je orgánem nebo členem orgánu.

Jak dlouho evidenci uchovávat? 

Evidenci o provedených testech bude zaměstnavatel předkládat při případné kontrole, která může proběhnout ze strany hygieny. Zaměstnavatel musí tuto evidenci uchovávat po dobu 90 dnů. Poté je možné seznam zlikvidovat. 

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).