Od začátku roku chodí OSVČ přihlašovací údaje do povinně zřízené datové schránky. Prostřednictvím těchto údajů datovou schránku zpřístupní.
Při prvotním přihlášení je možné použít uživatelské jméno a heslo. Obojí je uvedeno v dopise. Poté, co je schránka zpřístupněna, je třeba změnit heslo a zadat e-mailovou adresu.
Jak postupovat, pokud se nelze posléze přihlásit do datové schránky, protože jste zapomněli vámi zadané nové heslo?
Jestliže člověk zapomene heslo, kterým se přihlašuje do datové schránky, má hned několik možností, jak postupovat. Jedna z možností je přihlásit se pomocí eObčanky do profilu v Identitě občana. Do něj se lze přihlásit i pomocí Bankovní identity nebo Mobilního klíče. Pokud člověk takovou možnost nemá, může osobně navštívit nejbližší kontaktní místo Czech POINT, kde lze zažádat o vydání nových přístupových údajů.
Poté, co je žádost zpracována, přijdou nové přihlašovací údaje poštou doporučeným dopisem. Může dorazit také odkaz elektronickou poštou, odkud je možné si jméno a heslo stáhnout.