Je tu další pojem. Tzv. ezošmejdi. Cílí na seniory, kterým slibují zázračné uzdravení

10. 11. 2023

Sdílet

30.9.24 3*senior, důchodce, počítač, šok, zděšení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Na trhu se stále objevují obchodníci se zázraky. Cílí především na lidi v důchodovém věku. Ale také na osoby, které trpí různými nemocemi, nebo matky s dětmi. 

Na tzv. obchodníky se zranitelností upozorňuje spotřebitelský server dTest. Nemusí jít pouze o prodejce, ale také o různé poradce, kouče nebo léčitele. Nabízejí rychlá a snadná řešení jejich finanční situace, psychického stavu nebo špatných mezilidských vztahů. 

Pokuty za šmejdské praktiky jsou v porovnání s tím, co vydělají, k smíchu. Tak pokračují Přečtěte si také:

Pokuty za šmejdské praktiky jsou v porovnání s tím, co vydělají, k smíchu. Tak pokračují

Řešení za všechny prachy

Dle prodejce mají mít taková řešení rozmanité pozitivní účinky, mají kupujícímu přinést zdraví, štěstí, lásku nebo peníze. Může se jednat o zdánlivě nahodilé předměty jako kameny, hůlky, talismany, obrazy apod. Osobám, které trpí zdravotními problémy, zase mohou nabízet léčivé přípravky jako alternativu k lékařské péči.,vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest

Pokud  prodejce slibuje, že je jeho přípravek vhodná nebo lepší alternativa k lékařem předepsaným léčivům, může se tak dopouštět klamavého konání. Jedná se tak o nekalou praktiku. Eventuálně také může nastat spáchání trestného činu ublížení na zdraví nebo i těžkého ublížení na zdraví, uvádí Hekšová. 

Katalogoví „šmejdi“ opět útočí na podnikatele. Nenechte se napálit Přečtěte si také:

Katalogoví „šmejdi“ opět útočí na podnikatele. Nenechte se napálit

Při prodeji jsou mnohdy používány manipulativní techniky. Nějaká informace je prezentována jako objektivní fakt, který však nemají ničím podložený, jde totiž pouze o jejich subjektivní názor – příkladem je označení nějaké potraviny za špatnou bez věrohodného zdůvodnění. 

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).