Méně administrativy, méně vynaložených peněz. Taková jsou údajná pozitiva návrhu Hospodářské komory ČR. Zaměstnavatelům by měl být zřízen jeden účet, kam budou posílat daně, zdravotní a sociální pojištění. Podobně jako je umožněno OSVČ v režimu paušální daně.
Jedno výběrné místo by fungovalo obdobně, zaměstnavatel by jednou měsíčně odváděl na účet finančního úřadu částku, která by zahrnovala jak daň z mezd jeho zaměstnanců, tak povinné sociální a zdravotní pojistné za tyto zaměstnance i pojistné odvody za samotného zaměstnavatele. Přerozdělení vyinkasované částky by probíhalo stejně jako u paušální daně. Následně by pak zaměstnavatel už nečelil separátním kontrolám tří institucí, ale případné jedné integrované kontrole,
uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Méně administrativy a méně nákladů
Náklady správců daně i povinného pojistného na administraci veřejných příjmů, ale i další náklady samotných daňových poplatníků spojené s plněním odvodových povinností (nad rámec vlastního odvodu) nejsou zanedbatelné.
Převedením této agendy a kompetencí pod jednu střechu a díky elektronizaci, digitalizaci a automatizaci administrativy svázané s procesy spojenými s inkasem by došlo i k nemalé úspoře na straně státu,
uvedl prezident ICT Unie a viceprezident Hospodářské komory ČR Zdeněk Zajíček.
Podobný koncept sloučení do jednoho místa pro výběr daní, cla a pojistných stát už v minulosti zamýšlel. Kvůli kompetenčním sporům a střídání vlád ale k zavedení tzv. jednoho inkasního místa nedošlo.