Kofola přichází do obchodů s vratnými skleněnými lahvemi. Podívejte se, jak budou vypadat

25. 8. 2021

Sdílet

25.8.21 / 1x / Kofola Autor: Kofola, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Společnost Kofola přichází s novým projektem Cirkulka, díky kterému rozšíří do obchodů a řetězců své portfolio nápojů ve vratných lahvích. V modulární přepravce s odnosným uchem bude šest litrových lahví. Na výběr bude tradiční Kofola, hroznová Vinea či pramenitá voda Rajec. Skleněné vratné lahve jsou už dnes standardem v gastronomii.

Nové vratné lahve Kofoly

Ctíme princip RRR, čili Reduce, Reuse, Recycle. Česky omez, znovupoužij, zrecykluj, který tvoří základní princip při ekologickém nakládání s odpady. Poté, co jsme uvedli na trh lahve ze 100 % recyklovaného plastu (rPET), jsme se nyní rozhodli přijít s konceptem snadno odnositelných vratných lahví na nealko. Naše oblíbené nápoje si tak budete moci koupit už i na doma ve vratném skle, doplnil Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

Nové vratné lahve by se v obchodech měly objevit na jaře příštího roku.

Historie Kofoly

Limonáda Kofola patří mezi nejúspěšnější socialistické retro značky, kterým se podařilo přežít divoká devadesátá léta a které slaví úspěch až do dnešních dní. Letos oslavila 62 let existence. Ke konci padesátých let se objevilo politické zadání, aby byla vyrobena limonáda kolového typu, která by tvořila domácí alternativu pro americkou Coca-Colu a Pepsi-Colu. Vývoj nového kolového nápoje dostal na starost státní podnik Spofa Praha, který zaštiťoval Galenu Opava.

Týmu pod vedením docenta Zdeňka Blažka trvalo dva roky, než přišel s optimálním složením sirupu Kofo, který tvořil základ nového nápoje. Skládal se ze čtrnácti bylinných a ovocných látek, ke kterým byl přidán kofein. Směs tvořily například listy ostružiníku nebo sladké dřevo. Právě sladké dřevo mohlo za to, že Kofola měla z počátku velmi hustou pěnu, jelikož obsahuje velké množství saponinů. Ty po kontaktu s oxidem uhličitým způsobovaly pěnivost limonády. Psal se tehdy rok 1959 a první Kofola měla brzy zamířit ke svým zákazníkům.

Psali jsme: Přečtěte si a podívejte se, jak šel čas s Kofolou, oblíbenou českou limonádou

Jak šel čas s Kofolou

Autor aktuality

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).