Smlouvu, která bude se spotřebitelem sjednána prostřednictvím telefonického hovoru, bude nutné ještě potvrdit písemnou formou. Jinak bude neplatná.
Zpřísnění pravidel přináší novela zákona, která by měla nabýt platnosti na přelomu roku. Cílem je umožnit spotřebitelům, aby si mohli případné odsouhlasení nákupu služby či produktu po telefonu rozmyslet. A v klidu se pak seznámili s podrobnostmi zakoupeného.
Novela zákona o ochraně spotřebitele jasně říká:
Nabídku učiněnou během telefonického hovoru podnikatel potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině.
Aktuální pravidla
V současné době platí, že pokud je smouva uzavřená na dálku, tedy po telefonu, může spotřebitel od smlouvy do 14 dnů odstoupit. Lhůta se však počítá od vyjádřeného souhlasu. Tedy výrazně dříve, než je dodána písemná smlouva. U kupní smlouvy sice začíná lhůta na odstoupení až ode dne převzetí zakoupeného, někdy to však vyžaduje nepřiměřenou aktivitu na straně spotřebitele.