Je kontrola bezinfekčnosti hostů restaurací a barů diskriminace?

2. 11. 2021

Sdílet

2.11. 1krát/ restaurace, číšník, obsluha Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Nové opatření, které provozovatelům restaurací přináší povinnost kontrolovat zákazníky, zda splňují podmínku OTN, tedy očkování, negativní test či prodělaná nemoc v posledních 180 dnech, vyvolává celou řadu otázek. Nemůže jít v tomto případě o diskriminaci zákazníků? 

Na Českou obchodníci inspekci se obrací některá politická hnutí a podnikatelé s žádostí o „pomoc“ či „ochranu před kontrolami“ v souvislosti s opatřeními Ministerstva zdravotnictví ČR. Inspekce však na žádosti reaguje s tím, že pomoc z její strany není namístě: Pokud provozovatel restaurace plní povinnost, která vyplývá z mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR, nedopouští se diskriminace spotřebitele. Žádný postih ze strany ČOI mu za toto jednání samozřejmě nehrozí. 

Jak inspekce dodává, diskriminace se nedopouští ani pracovníci hygienických stanic, kteří dodržování těchto povinností kontrolují. Právě v tomto týdnu probíhá celorepubliková akce, kdy mohou provozovatelé kontroly ve svých podnicích očekávat. 

Pokud se zákazník OTN neprokáže, provozovatel restaurace mu nesmí poskytnout službu. V opačném případě hrozí provozovateli restaurace pokuta. Pokud zákazník prostor odmítne opustit, může ho vykázat hygiena nebo Policie ČR, a to na základě upozornění provozovatele. Zákazníkům restaurací hrozí také pokuta v okamžiku, kdy se prokážou zfalšovaným certifikátem či potvrzením.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).