Lajkování jako snadná brigáda? Pozor na podvod

31. 7. 2024

Sdílet

31. 7. 24 / 1x / lajky, podvod, brigáda, kyberzločin Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Kyberzločinci přicházejí stále s novými způsoby, jak oklamat lidi a například z nich vymámit peníze nebo údaje k platebním kartám. Nyní se na internetu rozjíždí nový typ podvodů spočívající v nabídce brigád zaměřených na lajkování videí nebo internetových příspěvků.

Jak píše Computerworld.cz, experti z Komerční banky upozorňují na nový tip internetových podvodů, který se tváří jako nabídka brigády, která spočívá jen v klikání na videa nebo jiný obsah na internetu a kde vyděláte za pár minut i několik stovek korun. Za atraktivní nabídkou se ale skrývá podvod, který naivního člověka naopak o peníze připraví, nebo může skončit i jeho trestním stíháním. 

Na začátku dostane oběť SMS, zprávu ve WhatsAppu, Telegramu nebo podobné aplikaci od neznámého čísla. Odesílatel často i perfektní češtinou nabízí přivýdělek prostřednictvím jednoduché činnosti online. Ve zprávě představí kompletní podmínky a náplň „brigády“. Ta může mít více forem, které se mohou vzájemně prolínat a kombinovat. 

Naletěli jste někdy podvodníkům?

Podvod má několik úrovní, pouze lajkování příspěvků za finanční příspěvek, který zpočátku opravdu dorazí oběti na účet, následně pak přeposílání financí dalším „brigádníkům. Už samotné přeposílání peněz podle expertů Komerční banky vystavuje oběť možnosti trestního stíhání. 

Celá pyramida následně končí výzvou podvodníků, aby oběť aktivně investovala velké sumy do procesu, čímž postoupí na VIP úroveň pro získání fiktivního výnosu, který samozřejmě nepřijde a investované peníze už nikdy neuvidí. (Computerworld.cz)

Píše vám Česká národní banka, abyste převedli své peníze? Jde o podvod Přečtěte si také:

Píše vám Česká národní banka, abyste převedli své peníze? Jde o podvod

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).