Marmeláda plná plísně nebo mouka plná molů? Nebojte se potraviny reklamovat

5. 11. 2024

Sdílet

5.11.24 2x/žena, nákup, znechucení, potraviny, košík Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Vracet se do obchodu s výrobkem v hodnotě pár desítek korun a následná nepříjemná komunikace s prodávajícím je pro mnohé ztráta času. K reklamacím potravin dochází jen zřídka. 

Jak však uvádí spotřebitelský server dTest.cz, spotřebitelé by na reklamaci potravin neměli rezignovat. Reklamovat lze vady, které se projeví do konce data použitelnosti či minimální trvanlivosti. 

Přeprodávali zboží z Číny, zákazníkům to nesdělili. Za klamavé jednání zaplatí Přečtěte si také:

Přeprodávali zboží z Číny, zákazníkům to nesdělili. Za klamavé jednání zaplatí

Údaj na potravinách o minimální trvanlivosti či datu použitelnosti (neboli spotřeby) označuje datum, do kterého si potravina uchovává své specifické vlastnosti a je bezpečná ke konzumaci. Jestliže si tedy přinesete domů marmeládu, u které ještě neuplynula minimální doba trvanlivosti a naleznete po otevření plíseň, jedná se pochopitelně o vadu a marmeládu můžete reklamovat.

Reklamovat potraviny je však možné také v případě, když se reálné složení výrobku neshoduje s tím, co je deklarováno na obale. Důvodem pro reklamaci je dále situace, při které naleznete v potravině nevítaného osminohého návštěvníka či jiný důkaz o nežádoucí přítomnosti exemplářů fauny, případně flory, uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Konec nekonečného schovávání účtenek: Papírové nahradí elektronické Přečtěte si také:

Konec nekonečného schovávání účtenek: Papírové nahradí elektronické

S reklamací neotálejte

Pokud se rozhodnete reklamovat potravinu, není žádoucí reklamaci odkládat. 
Dáváte tím prodejci prostor pro argumentaci, že jste potravinu například špatně skladovali. Po zjištění vady je tedy vhodné vrátit se do prodejny ihned a uplatnit práva z vadného plnění. 

V rámci reklamace můžete požadovat výměnu za jiný bezvadný kus. Možné je také odstoupit od smlouvy a vrácení peněz.

Jakou máte zkušenost s reklamací potravin?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).