Ministr šaškem? Udělal reklamu Lidlu, všichni se mu smějí

10. 5. 2023

Sdílet

Zdeněk Nekula Autor: Depositphotos.com
Ilustrační obrázek

Komunikace ministrů Fialovy vlády je tristní. Po Jurečkovi a Stanjurovi perlí také ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Udělal řetězci Lidl nechtěnou reklamní kampaň.

Reklama na Twitteru ministra zcela zdarma

Každý obchodní řetězec by si mohl nechat zdát o reklamě, kterou včera předvedl ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Přehnaná sebepropagace na sociální síti Twitter současných vládních představitelů má za důsledek, že svou komunikaci nedomýšlí.

Výrazné omezení paušálů OSVČ: "Kachna", nebo Stanjura testuje reakci veřejnosti? Přečtěte si také:

Výrazné omezení paušálů OSVČ: "Kachna", nebo Stanjura testuje reakci veřejnosti?

Dalším nešťastným komunikačním faux pas je včerejší výrok ministra ke slevové akci, kterou nabízí obchodní řetězec Lidl. Chtěl obchod pochválit za nižší cenu mouky. Jenže tu řetězec nabízí pouze ve slevové akci, během jediného dne a ještě za dalších podmínek.

Mouka za 12,90 Kč? Taková cena je skutečně nejnižší, ale platí pouze dnes (středa 10. května 2023) a zákazník musí ještě splnit několik podmínek. Musí mít nainstalovanou aplikaci od Lidlu, slevu si aktivovat a ještě udělat nákup v minimální hodnotě 400 Kč.

Autor: Podnikatel.cz
Autor: Lidl.cz

O žádných nižších běžných cenách tak nemůže být řeč. Lidl totiž mouku pod privátní značkou prodává běžně za 21,90 Kč. Ministr přitom nešťastně upozornil na slevovou akci, kterou by jinak Lidl musel sám masivně propagovat: Díky řediteli Lidl Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. (…)Když se chce, tak to jde. Děkuju Lidlu, že pochopili, o co mi celou dobu jde.

Ano, Lidlu jde jako každému jinému obchodníkovi o velké prodeje a co nejvyšší možný zisk. Proto ministrovi může poděkovat za kampaň, kterou má tak řetězec zcela zdarma.

Ministr za svůj výrok sklidil veřejný posměch

Reakce na sociálních sítích na sebe nenechaly dlouho čekat: Gratuluji Lidlu k nejúspěšnější reklamní kampani. Předpokládám, že účinkování nic netušícího Zdeňka Nekuly je nestálo ani korunu, vysmál se hned vzápětí ministrovi Robert Šlachta, zakladatel hnutí Přísaha.

Zajímavostí je, že si přisadil i samotný šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza: Situační hlášení v 7:30: před většinou prodejen je již vytvořena fronta. Zákazníci spořádaně čekají na otevření prodejen, někteří drží děkovné transparenty a tam, kde je chladnější počasí, se zahřívají skandováním Zdeněček! Zdeněček!

Lidé navíc začali na sociálních sítích vytvářet vtipné obrazové koláže, které na nedomyšlenou komunikaci ministra Zdeňka Nekuly upozorňují.

Nekula na svůj tweet následně pro server iDnes.cz reagoval slovy, že se zástupci obchodních řetězců jedná pravidelně a tentokrát chtěl někoho také pochválit: Nemám problém někoho veřejně pochválit. Dlouhodobě poukazuju na vysoké obchodní přirážky řetězců u některých produktů. Na druhou stranu chci ale i poukazovat na pozitivní kroky řetězců směrem ke spotřebitelům, řekl serveru Nekula.

Ohodnoťte komunikaci ministrů Fialovy vlády jako ve škole.

Přehled cen mouky v akčních letácích

Pro představu vypracoval server Podnikatel.cz srovnání cen mouky v letákových akcí. Z nich vyplývá, že levněji se mouka dá v akcích pořídit již od dubna. Například Kaufland, který patří do stejné skupiny jako Lidl, a také Penny prodávaly mouku již v dubnu za 14,90 Kč. Na tuto cenu přitom ministr Nekula neupozornil. Jak se cena mouky v akčních nabídkách vyvíjela?

Supermarket Cena v květnu Cena v dubnu Cena v březnu Cena v únoru Cena v lednu Cena v prosinci Cena v listopadu Cena v říjnu
Lidl 12,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 22,90 Kč
Billa 19,90 Kč 19,90 Kč 23,90 Kč 19,90 Kč 21,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 39,90 Kč
Albert 21,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 24,90 Kč 19,90 Kč 24,90 Kč 19,90 Kč 24,90 Kč
Tesco 17,90 Kč 19,90 Kč 21,90 Kč 21,90 Kč 19,90 Kč 19,90 Kč 24,90 Kč 16,90 Kč
Kaufland 14,90 Kč 14,90 Kč 16,90 Kč 22,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč 19,90 Kč 19,90 Kč
Penny 14,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč 16,90 Kč

Autor aktuality

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).