Místo balíčku nepříjemné překvapení? Rizikových e-shopů stále přibývá

10. 12. 2024

Sdílet

10. 12. 24 / 2x / balíček, žena, rozbalování, box, krabice Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Problematických e-shopů přibývá. Lidé na ně mohou narazit díky reklamě na sociálních sítích nebo při hledání určitého výrobku. 

Podle spotřebitelské organizace dTest jsou neblahé zkušenosti spotřebitelů s nákupy v internetových obchodech jedním z nejvíce řešených témat v jejich spotřebitelské poradně. 

Podezřelé jsou slevy i rychlé doručení

Jak uvádí dTest, problematické e-shopy často nešetří nabídkou slevových akcí. Většinou však neuvádějí nejnižší cenu za období 30 dnů před začátkem slevové akce, takže je otázkou, zda se jedná o skutečnou slevu. 

Další praktikou je uvádění přinejmenším zavádějících informací ohledně dodání zboží, kdy je u zboží napsáno ‚expresně odešleme do 24 hodin‘. Spotřebitel se tak mylně domnívá, že mu zboží bude doručeno brzy. Při nahlédnutí do obchodních podmínek se pak spotřebitelé dozví, že subjekt, o němž se domnívali, že je prodejcem zboží, je pouhým zprostředkovatelem obchodu například s čínskými prodejci. Patrně z tohoto důvodu pak doručení zásilky, i přes případné expresní odeslání, trvá déle, než spotřebitelé očekávají, dodává Karolína Valouchová, vedoucí právní poradny spotřebitelské organizace dTest. 

Máte zkušenost s podvodným e-shopem?

Zákazníci se při výběru obchodníků často inspirují recenzemi ostatních zákazníků, což je příležitostí pro problematické portály. Opakujícím se rysem je, že recenze působí věrohodně a jsou doplněny různými proklamacemi jako „96 % zákazníků doporučuje“ a dále třeba „0,16 % reklamovanosti“. U takových recenzí bývá napsáno, že jsou ověřeny, ale obchody nevysvětlují, jakým způsobem k ověření dochází. Při nákupu na internetu je třeba být obezřetní a například recenze na daný e-shop si ověřit na nezávislých portálech.

Pozor, seznam rizikových e-shopů hlásí téměř každý den jeden nový Přečtěte si také:

Pozor, seznam rizikových e-shopů hlásí téměř každý den jeden nový

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).