Maloobchodníci potvrzují, že v poslední době stoupá poptávka po domácích projektorech. Za nárůstem jsou sportovní přenosy, stále dostupnější streamovací platformy i zdražení lístků do kina.
Jak píše Euro.cz, Češi letos dávají přednost domácímu promítání, a to i při sledování sportovních přenosů. A ve velkém, sluší se podotknout, neboť v čím dál větší míře sázejí na domácí projektory a plátna. Jejich prodej podle maloobchodní sítě Datart od loňska narostl o 15 procent.
Rozložení prodejů v průběhu roku naznačuje, že lidé projektory velmi často využívají ke společnému sledování sportovních přenosů a filmů v domácím letním kině. Výrazný nárůst prodejů jsme zaznamenali v průběhu květnového mistrovství světa v hokeji a podobně jako v předchozích letech také během letních prázdnin,
popsal Marek Hudec, který v Datartu za tuto kategorii zboží zodpovídá.
Čtrnáctiprocentní nárůst zájmu o projektory při meziročním srovnání uplynulých tří měsíců eviduje rovněž Alza. Na jednom z největších českých e-shopů s elektronikou vedou především přístroje za atraktivní cenu a s operačním systémem. Spotřebitele k jejich pořízení motivuje především snaha v dlouhodobém měřítku ušetřit. A podobné zkušenosti navíc hlásí i další český prodejce spotřební elektroniky – síť Smarty.
Už nyní na konci srpna evidujeme v rámci produktové kategorie projektorů takový obrat jako za celý loňský rok. U některých značek (například Epson) jsme dokonce na násobcích loňské poptávky,
potvrdil redakci Euro.cz Miloslav Winter, jenž má v dotčené společnosti na starosti prodej produktů od amerického Applu. Upřesnil každopádně, že největší zájem síť eviduje ze strany firemních zákazníků, kteří si projektory vybavují kanceláře nebo zasedací místnosti
. (Euro.cz)