Přestože řádně vše platí, hrozí jim odpojení od zdrojů elektrické energie a plynu. Týká se to až skoro 14 tisíců domácností u elektřiny a 5600 domácností u plynu, které jsou stále ještě evidovány u dodavatelů poslední instance (DPI). Především jde o klienty zkrachovalé Bohemia Energy, kteří mají čas na uzavření řádné smlouvy do 14. dubna 2022.
Tisícům domácností hrozí odpojení od energií
Tisíce tuzemských domácností mohou být za týden nepříjemně překvapeny. Hrozí jim totiž odpojení od dodávek plynu a elektřiny, a to i přesto, že za odebrané energie řádně a včas platí. Týká se to domácností, které jsou stále ještě evidovány u dodavatelů poslední instance (DPI). Jak informoval ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka, u plynu se jedná o 5604 domácností a u elektřiny o 13 880 domácností. S jejich oslovováním pomáhá i Úřad práce ČR, kterému se nakonec podařilo oslovit z bezmála jednoho tisíce domácností, které se dodavatelům nedařilo kontaktovat, skoro 96 %.
V této fázi se to nejčastěji týká klientů zkrachovalé Bohemia Energy. Dost často se přitom jedná o lidi, kteří jsou starší, nemohoucí nebo se dostatečně nevěnují došlým informacím, které jim dodavatel poslední instance opakovaně zasílá. Pokoušíme se je proto kontaktovat osobně prostřednictvím zaměstnanců Úřadu práce ČR a vysvětlit jim, že pokud urychleně nepodepíšou řádnou smlouvu s jimi vybraným dodavatelem, budou odpojeni,
uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka s tím, že pro bývalé klienty Bohemia Energy je klíčové datum 14. dubna 2022. V režimu DPI lze totiž být pouze půl roku, přičemž Bohemia Energy ukončila činnost 13. října 2021.
Odpojení od plynu se prodraží
Kritičtější situace je podle ministra u odběru zemního plynu, protože pokud by došlo k jeho odpojení, pak je před opětovným připojením nutné provést kompletní revizi všech plynových spotřebičů, které se v bytě nachází. To stojí nejen čas, ale také nemalé prostředky. Řada lidí se tak kvůli tomu může ocitnout v hmotné nouzi. Řada našich klientů si neumí v dané situaci poradit nebo vůbec netuší, že se mohou svou nečinností dostat do problémů. Naší snahou je takového klienta citlivě oslovit, informovat ho o tom, co může následovat, když nebude reagovat, a nasměrovat ho na kontaktní osobu z řad dodavatelů poslední instance,
uzavřel generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.