Na Amazonu pomáhá zákazníkům s nákupem umělá inteligence. Co umí?

22. 10. 2024

Sdílet

22. 10. 24 / 1x / Amazon, nákupy, e-shop Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Americký Amazon spustil na svém e-shopu službu Rufus založenou na umělé inteligenci, kterou natrénoval díky uživatelským recenzím nebo produktovému katalogu.

Jak píše Lupa.cz, jde o chatbota a osobního digitálního asistenta v mobilní aplikace a na webu postaveného na prvcích umělé inteligence, který dokáže odpovídat na dotazy zákazníků. Nejde pouze o základní předpřipravené konverzační stromy, jak u chatbotů tohoto typu známe už několik let, ale o zkušenost podobnou té z ChatGPT a podobných aplikací.

Amazon Rufuse natrénoval na produktovém katalogu, uživatelských recenzích, komunitních otázkách a odpovědích a obecných informacích z celého webu.

Robot tak umí poradit s výběrem produktu, technickými parametry, srovnáním a tak dále. Mohl by by sloužit jako náhrada konverzace s nepružnými živými poradci nebo poradnami, kde e-shopy často používají komunitu a ověřené odborníky.

Firma neuvedla, kdy se chystá Rufuse nasadit v Evropě. Případná podpora češtiny je veliká otázka, Amazon totiž u nás přímo nepůsobí, i když zde má dvě distribuční centra, a služby zdejším zákazníkům nabízí skrze německý Amazon.de. Vstup do Evropy podle zákulisních informací nebude jen tak, firmy typu Amazon totiž musí řešit evropskou regulaci (AI Act), což nasazení novinek kolem AI zdržuje. Evropa pro tyto firmy už často ani není zase tak vysoko na seznamu.

Co říkáte na AI?

Lze očekávat, že se podobné AI služby jako Rufus začnou objevovat v dalších e-commerce službách a webových službách. V Česku například na AI modelech pracuje Seznam.cz a chce je integrovat do více služeb. (Lupa.cz)

Textů generovaných umělou inteligencí přibývá. Jak to v roce 2024 ovlivní SEO? Přečtěte si také:

Textů generovaných umělou inteligencí přibývá. Jak to v roce 2024 ovlivní SEO?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).