Na následující víkendy neplánujte povinnosti pro sociálku. ePortál ČSSZ "nepoběží"

12. 3. 2024

Sdílet

12.3.24 2*/nákup, zoufalství, počítač, internet, muž, manažer Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Česká správa sociálního zabezpečení upozorňuje na možné komplikace, které by mohly přinést následující víkendy. Dojde k odstávce ePortálu ČSSZ.

Od pátku 15. března 2024 19:00 do soboty 16. března 2024 10:00 a od pátku 22. března 2024 19:00 do soboty 23. března 2024 14:00 dojde k odstávce ePortálu ČSSZ, a to z důvodu technické údržby. ePodání bude možné podat přes kanál APEP i ISDS ze mzdových systémů zasílat, nebudou vraceny odpovědi na DZDPN a zasílány notifikace k eNeschopenkám, uvádí Česká správa sociálního zabezpečení. 

ePortál ČSSZ pro OSVČ i zaměstnavatele

ePortálu ČSSZ nabízí služby pro osoby samostatně výdělečně činné. Služby jsou poskytovány také zaměstnavatelům. V určitých případech jsou dobrovolné, jinde je naopak zaměstnavatelé využít musí, protože jinou možnost ani nemají.

Informace z oblasti nemocenského pojištění

Pro příklad uvádíme služby, které je možné využít u nemocenského pojištění:

  • Informace o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnance – služba poskytuje údaje o dočasných pracovních neschopnostech (DPN) zaměstnanců, a to nejdéle 3 roky zpětně v rozsahu, který se vztahuje k době trvání zaměstnání.
  • Přehled dočasné pracovní neschopnosti zaměstnanců – zde zaměstnavatel získá seznam zaměstnanců, u kterých ČSSZ eviduje za zvolenou mzdovou účtárnu a za zvolené období (max. 31 dnů) dočasnou pracovní neschopnost (DPN). U každého zaměstnance jsou zobrazeny údaje o DPN, včetně možnosti zobrazení detailních informací. Služby jsou opět k dispozici 3 roky zpětně (vztahují se k době trvání zaměstnání).
  • Přehled zpracovaných podání o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnanců – zaměstnavatel si může za vybranou mzdovou účtárnu (dle variabilní symbolu) a za zvolené období zobrazit přehled všech zpracovaných podání o vzniku, potvrzení trvání a ukončení dočasné pracovní neschopnosti (DPN) jeho zaměstnanců, o změnách rozhodných údajů, případně o stornování DPN. Službou jsou prezentovány údaje ve stejném rozsahu, jako je tomu v případě zasílání notifikací do datové schránky určené zaměstnavatelem (o zasílání notifikací lze požádat tiskopisem nebo online službou). Za Českou správu sociálního zabezpečení doplnila Tereza Koukolová, že služba Přehled zpracovaných podání o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnanců zaznamenala za rok 2023 do konce září 1 224 232 volání.
  • Žádost o zasílání / zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech zaměstnanců – zde si může zaměstnavatel požádat o zasílání notifikací – sdělování údajů o dočasných pracovních neschopnostech jeho zaměstnanců a určit způsob jejich zasílání do datové schránky nebo na e-mail. Stejnou službou může zaměstnavatel požádat i o zrušení zasílání notifikací.

Jste spokojení se službami ePortálu ČSSZ pro zaměstnavatele?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).