Nabídka od zástupce pražské burzy na vysoký výnos? Je to podvod

31. 7. 2023

Sdílet

Burza Autor: Depositphotos
Burza

Burza cenných papírů Praha (BCPP) upozorňuje na podvodníky. Investoři by měli zbystřit. Nabídky prostřednictvím sociálních sítí, emailů, sms zpráv a aplikace Whatsapp nově lákají k převodu finanční prostředků a slibují vysoké zisky a výnosy. Jedná se ale o podvod.

Podvodníci se vydávají za zástupce BCPP, respektive za PX Start, a zneužívají značky pražské burzy. Burza je pouze organizátorem trhu, obchody konečným klientům přímo nezprostředkovává a nikdy nikoho nekontaktuje, připomíná mluvčí burzy Marie Mühlhoferová.

Obchodování na BCPP probíhá pouze prostřednictvím tzv. členů burzy, kterými jsou zejména velké banky a obchodníci s cennými papíry. Seznam všech členů burzy je dostupný na stránkách BCPP.

Noví podnikatelé mají v datovkách "povinnou" registraci do rejstříku firem. Jde o podvod Přečtěte si také:

Noví podnikatelé mají v datovkách "povinnou" registraci do rejstříku firem. Jde o podvod

BCPP vyzývá veřejnost, aby projevovala zvýšenou opatrnost a dodržovala následující opatření: 

1. Důkladně prověřujte společnosti: Ověřte si, zda jde o licencovaného obchodníka s cennými papíry. Ujistěte, že společnost disponuje potřebnými oprávněními a licencemi k provozování investičních služeb. Komunikujte pouze se subjekty, které jsou regulovány a registrovány u České národní banky. Jejich seznam naleznete na stránkách ČNB.

2. Ostražitost při komunikaci: Podvodníci často využívají nevyžádaných e-mailů, telefonních hovorů nebo sociálních médií ke kontaktování potenciálních obětí. 

3. Finanční rady od profesionálů: Pokud se rozhodnete investovat, vyhledejte kvalifikovaného finančního poradce, který vám poskytne odbornou a nezávislou radu. 

4. Nahlášení podezřelých aktivit: Pokud narazíte na podezřelou činnost, podejte oznámení na regulátora kapitálového trhu (Česká národní banka), abyste pomohli předcházet podvodům a chránili ostatní investory.

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).