Koupit si na internetu oblečení dnes není takový problém, protože e-shopy kromě fotografií a popisů nabízejí také spoustu informací o materiálech nebo rozměrech. S výběrem navíc mohou pomáhat i technologie.
Jak píše Euro.cz, nejnovější generace chatbotů by měla pracovat ještě efektivněji, protože funguje na principu umělé inteligence (AI). V Česku je tato služba nově dostupná díky platformě Glami.cz, která v uplynulých dnech začala testovat AI nákupní asistentku s podporou ChatGPT.
Experimentální nástroj má nakupujícím pomáhat s orientací v nabídce, která čítá více než 2,5 milionu produktů od přibližně 25 tisíc značek, ale i s výběrem oblečení na základě různých kritérií. Podle vedení společnosti si poradí jak s cenovým a velikostním omezením, tak s volbou barev nebo hledáním módních kousků na speciální příležitosti. Přitom zná trendy i aktuální počasí.
Novinka má být jakousi online alternativou personálu na prodejnách. Zatím jde sice pouze o testovací provoz na české verzi Glami, firma nicméně věří, že se osvědčí a už nyní plánuje využití této technologie i na dalších 12 trzích, kde působí.
Naším cílem bylo vyvinout v online prostředí službu, na kterou jsou zákazníci zvyklí při běžné konverzaci s personálem v kamenné prodejně. Neví přesný název produktu, nebo třeba hledají produkt vhodný pro nějakou příležitost a personál jim pomáhá najít ten nejvhodnější,
říká šéf společnosti Ján Kešelák. Dodává, že firma s nástroji na bázi umělé inteligence pracuje už dlouho, a proto se nyní rozhodla vyvinout právě i nákupní asistentku ve stylu konverzačních chatbotů, kterou tak do Česka přivedla jako vůbec první. (Euro.cz)