Nechcete cílenou reklamu? Pak zaplaťte, říká Seznam.cz

28. 3. 2024

Sdílet

Reklama - Seznam.cz - osobni udaje Autor: Seznam.cz

Společnost Seznam.cz nabídla uživatelům, že když si zaplatí jisté předplatné, tak jim nebude zobrazována cílená reklama. Zároveň oznámila, že chystá další kroky podobného rázu.

Jak píše Lupa.cz, první desítky tisíc uživatelů služeb Seznam.cz od tohoto týdne dostaly na výběr, zda dají Seznamu souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro cílení reklam, nebo zaplatí za to, že jim firma nebude reklamu cílenou podle jejich aktivity online zobrazovat. Předplatné Seznam bez cílené reklamy chce firma postupně nabídnout všem uživatelům, popisuje na svém blogu

Cenu předplatného Seznam stanovil na 79 Kč měsíčně. O plánech firmy na zavedení plateb Lupa informovala koncem února.

Služby Seznamu jsou pro naše uživatele dlouhodobě zdarma. Jejich vývoj, kvalitu a neustálý rozvoj platí každý, kdo je používá, zobrazováním reklamy a svými daty, konkrétně cílenou reklamou. Naprosto však respektujeme uživatele, kteří o tento typ cílené inzerce na našich službách nemají zájem a aktivně vyjadřují nesouhlas se zpracováním dat. Abychom však nadále mohli pokračovat v tom, co děláme, nabízíme variantu využívání našich služeb bez cílené reklamy za poplatek 79 korun měsíčně, vysvětluje ředitel divize Identity a uživatelského profilu Seznam.cz Jiří Udatný.  

Předplatitelům Seznam bez cílené reklamy se budou reklamy dále zobrazovat, ale nebudou personalizované podle jeho zájmů a aktivity (například dat o navštívených webech, dat o poloze, informací o zařízení a podobně). 

V Česku dnes uživatele před obdobné rozhodnutí staví server Zive.cz či web časopisu Reflex vydavatelství Czech News Center (za web bez reklam si účtují 99 Kč měsíčně). (Lupa.cz)

Chcete Facebook a Instagram bez reklam? Tak zaplaťte Přečtěte si také:

Chcete Facebook a Instagram bez reklam? Tak zaplaťte

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).