Ode dneška, 1. července 2022, jsou zakázána marketingová a jiná obdobná volání, pokud si je účastník skutečně nepřeje a toto svoje přání neprojeví ve veřejném seznamu.
S tímto zákazem se však objevuje celá řada otázek, které vyvstávají z praxe. Dotazy mají jak samotní potenciální klienti, tak podnikatelé, kteří pro svůj byznys telemarketing využívají.
Český telekomunikační úřad ve spolupráci s Úřadem pro ochranu osobních údajů a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR připravil užitečný materiál:
V textu lze najít odpovědi na různé dotazy. Například zda se týká změna principu opt-out na princip opt-in i případů, kdy bude obchodník, dodavatel nebo třeba lékař volat svým zákazníkům, klientům či pacientům. Nebo jestli bude možné pro kontaktování za účely marketingu využívat telefonní čísla firem, která mají přímo uvedená na vlastních webových stránkách, např. na podstránce kontakty (bez využití jakéhokoliv účastnického seznamu). Či jakým způsobem je možné, pokud je cílem oslovovat nové firmy, zajistit/požádat o souhlas s kontaktováním za účelem marketingu. A spoustu dalších otázek vztahujících se na momenty, které přináší praxe.