Posledních pár dnů, s postupným náběhem školního roku, se stále častěji skloňuje spojení další covidová vlna. Vzhledem k tomu, že opět přibývá nakažených, je dost pravděpodobné, že ji tu na podzim máme. S tím se chystají také další omezení a opatření, která se dotknou opět podnikatelů.
Podnikatelské asociace proto apelují na ještě větší motivování zaměstnanců k očkování. V době, kdy firmy musí dohánět rok a půl ekonomického výpadku, jsou jakékoliv další prostoje obrovským rizikem. Je proto třeba zaměstnancům výhody očkování stále připomínat a také je motivovat nejrůznějšími benefity,
vysvětluje prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.
Jak ukázalo šetření Hospodářské komory ČR, celkem 76 % zaměstnavatelů podporuje očkování proti covidu mezi jejich zaměstnanci. Většina zaměstnavatelů očkování alespoň doporučuje, více než desetina je k očkování motivuje nějakým novým zaměstnaneckým benefitem či bonusem a 6 % podniků po svých zaměstnancích očkování vyžaduje, zejména tam, kde povinné očkování je podmínkou zaměstnance k výkonu jeho povolání.
Motivujte zaměstnance k očkování různými benefity
Motivovat zaměstnance k tomu, aby se nechali očkovat proti covidu, lze celou řadou zaměstnaneckých benefitů. Některé firmy k tomuto kroku přistoupily. Mimořádným bonusem, benefitem či finančním příspěvkem k očkování zaměstnance motivují zejména velké firmy zaměstnávající více než 250 zaměstnanců, příspěvek či benefit poskytuje až 30 % velkých zaměstnavatelů zapojených do šetření.
Kromě motivace k očkování řada podniků zachovala také povinnost pravidelného testování. Mnoho firem dodnes pravidelně testuje zaměstnance, umí zabezpečit epidemická a další interní opatření. Byla by proto škoda, kdyby jejich snaha v následujících týdnech ztroskotala kvůli slabé proočkovanosti,
přidává apel také Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR. Prezident Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů Jan Wiesner pak připomíná nástroje, které mohou boj s další vlnou usnadnit: Dnes již disponujeme aplikacemi k jednoznačnému prokazování bezinfekčnosti, stejně jako s nástroji, jak bezinfekčnost například ve službách elektronicky kontrolovat. Je proto žádoucí, aby je podnikatelé i všichni lidé využívali a tím ve vlastním zájmu zamezili dalším ekonomickým dopadům.