Česká spořitelna se rozhodla zakročit proti klientům, kteří nepoužívají aktivně bankovní identitu. Tu jim zruší a klient si poté bude muset o ni zažádat znova.
Jak píše Lupa.cz, zákazníkům v těchto dnech chodí e-maily s výpovědí příslušné smlouvy. Protože svou bankovní identitu dlouhou dobu nepoužíváte, zdá se, že o ni nestojíte,
píše banka klientům s tím, že by ráda poskytovala jen ty služby, o které je zájem.
Podle mluvčího spořitelny Lukáše Kropíka se výpovědi týkají vyšších desítek tisíc klientů. Postupně oslovujeme klienty, kteří u nás bankovní identitu za posledních 14 měsíců nevyužili ani jednou,
uvedl mluvčí.
A proč Česká spořitelna nenechá klientům bankovní identitu, i když ji zrovna nepotřebují? Prý podle banky často poté zapomenou heslo nebo PIN, jenže přihlášení skrze bankovní identitu nejčastěji probíhá díky mobilnímu bankovnictví banky s názvem George, které využívá i biometrických prvků (například otisk prstu), tedy bez nutnosti vyplňování přihlašovacích údajů.
Bankovní identita může pomoci ke komunikaci se státní správou. Bez nutnosti datové schránky lze například pomocí bankovní identity zažádat online o příspěvek na bydlení. Bankovní identitu lze využít také jako ověření totožnosti při komunikaci s některými firmami. Například T-Mobile nově zavedl možnost objednání hlasových služeb bez občanky a zcela online právě díky bankovní identitě. (Lupa.cz)