Bankovní identitu poskytuje kdejaká banka jako pomůcku pro věrohodnou identifikaci uživatele. Tuto identitu poskytují i další prostředky a systémy, jako např. občanka nebo MojeID. Nevím, proč si někdo myslí, že potřebujeme všechny tyto identity, ale proč ji rušit? Chleba nežerou, místa zabírají málo, energii skoro žádnou. A když si zvyknu a používám jeden ze způsobů identifikace, neznamená to, že jiné způsoby nepotřebuji.
Jakože když nebudu chodit nakupovat do jednoho obchodu, tak mi tam zakážou vstup?
Chyba je v systému identit, tj. to, že mám mnoho možností, vede k dojmu, že ostatní možnosti nepotřebuji. Ale já, jakožto obyčejný člověk, se potřebuji na internetu spolehlivě identifikovat řekněme 3x do roka, takže více způsobů identifikace nevyužiju nikdy. A někteří lidé se bez identifikace obejdou i nadále.
Marně mi budete vysvětlovat, že se mi zjednoduší nebo zlevní posílání dopisů, když budu používat datovou schránku. Já ji používám, ale identifikaci k ní už nepotřebuji. Mám ji jaksi pevně zabudovanou v použité technice. Jediný důvod, proč se znovu identifikovat, je dán neustálým zlepšováním softwaru jako reakce na nové hackerské aktivity. Každou chvilku můj mobil zapomene, že jsem to já, a vyžaduje nové přihlášení k aplikaci, kterou používám už několik let ...
A přitom musí vědět, že jsem to já, to přece pozná z tepla mého těla, z odéru v mojí kapse a ze způsobu zacházení :D
7. 5. 2023, 18:19 editováno autorem komentáře